tisdag 20 januari 2009

Tisdag och kyrkis.

Idag började dagen med att jag skulle köra P till jobbet , men bilköerna började redan när vi kommit ut på St-Charls Ave. Så den dryga timmen jag hade på mig, visste jag, att jag inte skulle hinna på. Så det blev att köra P till Bussen ist. och hem igen för att hämta Fru Fundersam.
Jajjjamensam , inte glömmmmde jag henne inte nääää´rå.
Å så for vi till Kyrkis men jag kom försent ändå för det var ju jag å Egla som skulle öppna idag och sköta allt. Men som tur var så hade Egla fixat allt.
ÅÅÅ.. nu förstår jag att ni alla undrar hur det gick för mig med alla barnen.
Å, jag kan säga er att jag gjorde succé med mina fina kikare av toarullar.

Ja som ni ser själva så blev dom super fina.
Och språket var inga problem eftersom att alla barn i den åldern ändå inte lyssnar på en , utan gör det du gör.
Alla barnen älskade dom , och sprang sedan omkring med dom hela tiden.






Ja som ni ser så kan man spana i kikaren.







När vi sedan kom hem , visade Fru Fundersam mig hur man lagar en Koreansk rätt, med nudlar, grönsaker och kött.
Och dessutom så var den bra om man ville gå ner i vikt.
ÅÅÅ... varför hon sa det till mig fattar jag inte, men men.

Är hon inte söööt.




Här har Axel ätit nudelsoppan själv, men jag vet inte hur mycket han fick i sig , för varje gång han skulle blåsa så blåste han så hårt att soppen rann ur , därav det fina mönstret på tröjan.






Här ser ni vad gott det ser ut, hoppas att hon lär mig att laga flera rätter, som man blir smmmmal av.
Själv tänker jag så här att om det inte är så mycket fett då kan men ju äta en dubbel portion , eller hur?
Då slipper man ju vara rädd att man skulle ha tappat någon kalori.



Sedan tänker jag på min super duper underbara svärmor, som ligger i smärter från gallan.
Och har legat så i flera dagar nu. Förhoppningsvis så får hon operera sig i morgon.
ÅÅÅ... jag tycker så synd om dig. För vad jag har hört så ska det göra fruktansvärt ont med gallsten.
Hoppas att allt går bra för dig och vi kommer att tänka på dig hela dagen tills vi får höra någonting ifrån er.

Nej nu är det dax att sluta igen.

Viktoria

1 kommentar:

Anonym sa...

mmm ser mumsigt ut, lägg gärna ut recept på det du får tag på!:)