tisdag 13 januari 2009

Salt

I dag har vi varit på kyrkis , jag hoppas snart att jag får ha en egen bil. För för att ta mig på kyrkis som det är nu så blir jag först tvungen att köra Pontus till jobbet och sedan köra Anna till skolan.
Vilket idag tog ca 1,5h och kyrkis håller på i 1,5h. Men som tur tog P bussen hem idag, så jag behövde inte hämta iaf.
I dag har det snööööat och i morgonbitti kommer en våg med kallt väder, mellan -20 till -36 grader. Brrrrrrr...... å vi som redan ligger å sover med kläderna på ,för i vårat sovrum så är det redan så kallt att vattnet fryser på våran toalett. Japp,,, de bli väl att ta fram overallen å den nya pälsmössan.

Salt är ju bra ibland , men som det är här med hur dom saltar alla vägar är inte klokt.
Och inte tycker jag att det blir bättre av det heller. Det blir som en gegga som fastnar på allt och är svårt att få bort speciellt när man är ute å går med barnvagnen. Dessutom blir geggan halare än vad det skulle vara med en vanlig vinterväg. Att det sedan förstöööör allt är en annan sak.
Men att det inte är någon annan ifrån Kanada som vill köpa bilar från Qubec börjar jag att förstå nu. Ibland är bilen då full med salt att det går inte att titta ut genom fönstret.
Skor blir vita ,golvet blir vitt , innuti bilen blir det vitt ja allt blir vitt.
Ibland är det som små högar med salt på trottoarerna. Ja inte vet jag men det skulle var intressant att få reda på hur mycket salt det går åt en vinter här, och vad det gör med miljön.
För nog kan jag hålla med om att det kan vara bra med salt , men här är det på tok för mycket salt. Dom saltar ju hela tiden här.

Nä salt vill man ha på stripsen.

Viktoria

Inga kommentarer: