fredag 30 januari 2009

Axel öppnar paket ifrån farmor å farfar



Axel fick två nya paket av farmor å farfar, ett med bilar och ett med en bok Alfons Åberg . Å då måste jag bara få berätta om mina tokiga svärföräldrar som första julen och påsk gav Axel samma leksak två gånger , Axel tyckte visserligen om den men att få två kanske är lite överdrivet, men å andra sidan så brukar ju mina svärföräldrar ha lite underliga jultraditioner och paket. Och nu när han fyllde ett år i sep. fick han en bok Alfons Å. För att sedan ge honom en till i julklapp. Hrmmm......
Ja jag vet inte men det kanske är en lång och gammal traditon som dom har.
Å andra sidan så förstår jag nu vart Pontus har fått att han alltid ska handla flera av någonting han tycker om.
Typ om han hittar ett par bra skor , byxor,mm mm så handlar han oftast två av dem, vilket i sig är bra men .......

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är alltid bra att ha två om man tappar en...

Viktoria sa...

ja jag börjar att förstå det nu.