fredag 30 januari 2009

Tänk att det kan vara så härligt att drömma.


I natt drömde jag om Dr Phil, (min idol)
ÅÅÅ... han var helt underbart snäll och trevlig.
Min mamma å pappa var här och hälsade på oss , å då hade mamma träffat Phil och hans fru någonstans, och naturligtvis bjudit hem dem till oss, för dom hade ju ingenstans att sova.
Men det konstiga var att varje gång vi pratade med varandra så kom det fram en fotölj som han satt i och en publik, men han löste alla mina frågor och jag kännde en värme och tro på honom. Som en frälsning,Tänk er Dr Phil som pastor, oj oj oj ........
Hans fru var lika snäll hon. Och när jag frågade honom om jag fick komma på hans show så sa han att det är klart, det får alla som vill.
Jag var iaf. mycket lycklig och harmonisk i drömmen, och jag hade inga bekymmer eller funderingar för han hade svar på allt. Det måste vara så här det känns att vara riktigt religiös.
Jag har själv försökt i min ungdom att vara religiös men jag lyckades inge bra, kännde aldrig den här rätta tron , för jag tyckte att allt var så motsägelsefullt hela tiden.
Jag har hört en låt där texten lyder - Du skall inga andra gudar hava jämte mig, men hur menar han då? Finns det fler än en?
Men jag kan förstå varför man blir troende , att slippa tänka själv att hela tiden ha förmågan att lita på att någon annan så fullt , att den tar hand om en och vill en , ens bästa och har lösningen på allt hela tiden. Jag tror inte religion handlar om en gud , jag tror att det handlar om en själv som individ. Att man har en tro på någonting oavsett vad det är och tror att det är den bästa vägen för en, det kan vara pengar , droger, kärlek, gud, travhästar, you name it.
Min tro är nog rättvisa, vilket är helt idiotisk för det kommer aldrig att inträffa. Kanske är det därför som jag aldrig får någon riktig ro heller. Men om Dr Phil blir pastor så lovar jag att jag kommer att bli en lärjunge åt honom, och tro på allt han säger. Han skulle bli som en ny påve.

Fru Fun Dersam

Inga kommentarer: