måndag 26 januari 2009

Måndagkväll

I dag var det kallt ute nästan -30grader så jag fick köra P till jobbet för att kunna hämta Anna ifrån skolan. Så när vi hade bilen så passade jag på att fara på världens bästa IKEA.
Tänk att det är så skönt att vara där , för man känner sig som hemma. Allt är liksom familjärt.
Jag shoooopade två ramar till Viktor och Melkers kort men till Oscars kort hittade jag ingen som var i rätt storlek.
Så nu är det Mats, Caisen, Sara, Magnus, Jason och Amelia som saknas på våran familjevägg.
Skulle även vara kul att ha alla respektive också på kort.
Varje dag så tittar vi på väggen och och pekar på alla, det är så kul och fint.

Sedan var vi å lekte på Toy´s ar us i 1,5timme, Axel provade alla elbilar, jag blev faktiskt lite full i skratt när jag tittade på honom , han är så lika Pontus i allt. Först så provade han alla sedan började han om och prova alla igen, när han hade sett ut en som han gillade mest så provade han den åter igen, en svart cab , med fina däck och en bra stereio. Han gick även runt och tittade på denna bil. Sedan provade han en som han inte hade sett tidigare men återgick till sin svarta cab.
Där han satt hur länge som helst och tittade och funderade, gick en runda till och inspekterade bilen runt om. Men efter många om och men hade han äntligen bestämt sig för att den var bäst.

Efter det så tittade vi vidare på massor av leksaker , men det är ju bara tåg och bilar som gäller.
och det fanns massor med bilar där. Men han är så himmla duktig och ställer tillbaka alla saker som han tittar på och är försiktig med dem.
Men så såg han en box med en brand, polis och ambulansbil i, som han bestämde sig för att köpa. Så den boxen släpade han sedan runt på i hela affären tills vi kom till kassan , där han till min stora förvåning visste att man måste betala. Så han ställde sig i kön , och la fram bilarna när det var hans tur. Flickan i kassan skrattade men tog honom på allvar och lät honom få göra allt.
Jaaaa,,, jag säger då bara det, vad ska det bli av denna pöjk.

I morgon är det Kyrkis utan religion igen, d.v.s. att vi hyr lokalen av kyrkan.
Sedan ska jag på något test inför laserbehandlingen. Men man får inte sola så länge som man håller på med behandlingen, ååå.... vi som kanske tänkte fara till Dominikanska R vecka 9.
Ja ja vi får se vad dom säger annars så får jag väl gå med byxor. Eller så börjar jag ett par månader senare med behandlingen men då blir ju hela sommaren i byxor istället.
Dagens I-lands problem.

Nej nu är det dax för pyjamasen igen.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: