onsdag 28 januari 2009

Idag är det iaf onsdag.

Tydligen så hade jag måndag igår, igen . Men det var tisdag , å idag är det onsdag.
Idag har det snööat hela dagen och det ska visst komma massa mera snö inatt, vilket Anna tycker är jättebra , då hon får vara ledig ifrån skolan om det snöar mera än 15cm, en sk. snowday.

Annars så bestämde jag mig för att städa halva huset idag och nästa halva på fredag för att få ha det fint till helgen. Vi funderar på att hitta på någonting till helgen med Fam Jonsson.
Vet inte om jag berättade att Axel åkte skridskor för första gången i helgen, det var ganska kul men lääääskigt då man hela tiden halkade.

En annan sak som jag å Anna roade oss med i morse när jag körde henne till skolan var att räkna antalet STOP och väggupp.
ÅÅÅ.... jag säger bara det ,att här tänker man verkligen på säkerheten, det är ca 2km till skolan och det var 11 STOP och 7 gupp plus att det är 40km på vissa delar av vägen.
För min del så får detta en mera stressande effekt då jag tycker att jag bara hinner börja att köra så är det dax att bromsa in igen, å inte törs jag fuska heller för dom står här varje dag lite här å där och tar folk.
Idag hade jag presis fått upp farten när en gubbe med två hundar kommer å går över vägen i SNIGELtakt, så jag blir tvungen att bromsa in, åååå... vad jag blev irriterad på gubbjä#§"n,
så jag skakade på huvudet åt honom, som om han vore dum i huvudet som gick där.
Och mummlar någonting för mig själv , då Anna säger -Mamma det är ett övergånställe här.
OOOOPssssss!!!!!!!
Då jag mumlar till Anna - Ja men han kan ju se sig för iaf.
Själv hade jag inte sett skylten , men jag får väl skylla på att det är massor med snö här och väldigt höga snövallar.
Stackars gubbe, men jag vågade inte stanna å be om ursäkt, hoppas bara att han inte känner igen bilen så jag slipper titta bort varje gång jag möter honom. För han bor bara en liten längre bit bort på gatan.
Jag förstår nu att den svenska körtekninken med störst kommer först och hytta åt varandra , sitter djupare i mig än jag trodde.
Facktum är att jag pekade finger för första gången här till en annan bil. Ingenting jag är stolt över och det känndes inte bättre när jag hade gjort det för då , blev jag rädd att han skulle förfölja mig, å jag vet inte allt jag trodde att han skulle göra.
Det är tur att alla andra är så snälla här i trafiken, tom. på körkortsprovet fick jag en fråga , typ om du ser en annan förare hyttar åt dig mm mm. Vad gör du då?
A. huyttar tillbaka å tvärnitar mm mm
B. Förföljer bilen och drar ut föraren för att smock till honom.
C. Tar det lungt och bryr mig inte alls.

HHHmmmmm..... svårt val???? Det är klart att jag vet att det är C som är rätt , men skulle jag verkligen inte bry mig? Jag tror att om jag ska vara ärlig så lutar det mera åt A. för mig.
Om jag törs vill säga , iaf så önskar jag att jag tordes det iaf.

Nu ska jag försöka att ta mig till affären för att handla lite frukt , bröd, mm mm som anna måste ha tills lunch i morgon.

Fru Bil Dårre

Inga kommentarer: