fredag 23 januari 2009

fredag och jag vet inte vad jag ska laga för middag.

I dag har vi varit på fika hos Egla från Lattvia. Egla hade bjudit in sin grannfru och en mamma som nyss har flyttat hit som hon träffade på biblioteket. Det är sååå kul med Egla för hon är så lik mig, hon gillar att lära känna folk.
Så vi fyra hade en jättetrevlig eftermiddag , och bestämde att vi skulle träffas mera, ev. ska vi åka till ett ställe som vad jag förstod liknar drakborgen, man kan fika eller äta lunch där medans det finns olika aktiviter för alla barn i olika åldrar.
Hon som nyss hade flyttat hit vilket jag inte minns namnet på men vi kan kalla henne för Fru. FBI för hennes man jobbar som Kanadas motsvarighet till FBI. Som krimminalare, jag fattar inte vad han gör men han bläddrar väl lite i papper å svarar i telefonen och tittat på ett å annat lik. Ja vad vet jag????? vad dom sysslar med.

ÅÅÅÅ... nej nu glömmde jag helt bort vad det var jag skulle berätta om henne, å det är såååå jobbigt när det blir så här. Ja ja jag kanske kommer på det senare.

Något annat som är roligt är att vi alla bor i närheten av varandra, så vi tar oss till varandra på bara några minuter om vi går.

Axel rammlade nerför hela trappen idag ,,, å det var inte roligt. Uch... vilken dålig mamma jag känner mig som. Han fick en jättestor bula på huvudet.
Tuff å tålig som han är så grinade han i typ 1min sedan var det som vanligt igen.
Men det kunde ju ha slutat illa , för i hallen längst ner så är det stengolv, huwwwwa jag kan inte tänka på det.

Anna har några vänner här i kväll som ska titta på filmer å mysa.
Å nu kom min make hem så nu ska jag tjusas med honom hela kvällen.

Viktoria

Inga kommentarer: