fredag 9 januari 2009

Ponny

I dag pratade jag med Agnes, hon vill skaffa sig en ponny igen. Vilket jag tycker är bra.
Men när hon sa vad den kostade höll jag på att sätta i halsen.
50 000kr........ För en ponny , det är inte klokt.
Men vill man ha en bra ponny så är det bara att lätta på lädret.
Agnes själv verkar inte ett dugg oroad över summan alls, då hon sa så här till mig.
- Men mamma vad är pengar? Det är ju bara papperslappar.
Jaaaa Jooooo... visserligen men .......
Ja vad är pengar egentligen? Om man tänker efter så är det svårt att ta ställning till pengar tycker jag. Jag bryr mig inte så mycket i pengar, men det är så länge som jag har pengar vill säga.
Det är när man är utan pengar som man verkligen förstår hur viktiga pengar är.
Men annars så får jag väl hålla med Agnes , det är ju bara papper.

Viktoria

1 kommentar:

LiH sa...

bäst man passar sig, annars kan det gå illa :)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4198026.ab