lördag 31 januari 2009

Cops.

Idag har det inte hänt mycket, Anna är fortfarande sjuk ,hon hade hög feber inatt.
Vi har fixat med garagedörren så att vi kan öppna å stänga den nu. Sedan fick vi punka på barnvagnen, så nu måste vi köpa däcklagning och fixa med det också i helgen.

Jag vill även gratta min pappa å bror som startade sin 3åring Pinch på Bergsåker i går och kom fyra. Vad kul att det går så bra för er. Hörde att ni skulle starta om två veckor igen.
Så då vill jag att ni spelar åt mig, för det verkar ju vara säkra pengar.

Nu sitter Anna å jag och tittar på Cops , medans Pontus somnade som vanligt när vi nattade Axel.
Det är en massa biljakter, å då kommer jag att tänka på en händlese som inträffade för ganska många år sedan när jag fortfarande bodde i Gåltjärn i huset bredvid min mamma å pappa.
Det var en varm å fin sommardag pappa var ute och fixade och mamma inne å fixade.
När en kvinna å man med mycket guld och i en mercedes körde upp på våran gemensamma gård.
Kvinnan kliver ut ur bilen och börjar att prata med min pappa, och frågade honom om han ville köpa en skinnjacka, jag tror att hon var ganska vacker och charmade min pappa, så min pappa var helt inne på att köpa jackan innan det var klart, men serrú det skulle hon inte ha gjort.
För när pappa tar in henne för att hämta pengar så sätter mamma ner foten och kvinnan åker ut ur huset fortare än kvickt.
Snopet för henne men så far dom vidare i byn.
Pappa går ut igen som han brukar när det blir lite jobbigt. Nu börjar vädret på att dra ihop sig och mamma som fortfarande är lite små irriterad på pappa går ut för att ta undan alla stolsdyner på utegruppen ,när hon ser att mercedesen stannar uppe vid den stora vägen , vilket är en bra bit bort, men man kan inte klaga på mammas syn för hon ser allt å då menar jag allt.
Men iaf. så ser hon hur dom öppnar bagagelucka och lastar in en cykel som barnen har ställt där när dom skulle gå å bada i å:n. (det står en massa cyklar där)
Mamma som redan är lite irriterad, praktiskt taget exploderar nu och skriker dom JÄVLARNA tar barnas cyklar, och kutar till deras gammla volvo och slänger sig in i bilen och med en rivstart åker hon iväg.
Pappa han hinner inte fatta någonting så han står bara å tittar.
Sedan blir det biljagis, mamma kör som en F1 förare och lagom i Kovland vilket är ca 4km så kör hon om mercedesen och prejjjjar dem av vägen , kastar sig ut ur bilen och skriker och stoppar andra bilister. Sedan går hon fram till förare och skriker att hon vill ha tillbaka cykeln.
Vilket hon får utan protester. Med en kommentar av föraren - Jaaa men va´då jag trodde att det var någon som hade slängt dem. Yehhhh right !!!!!! cykeln var ju helt ny, för grannflickan hade fått den i present dagen innan.
Men iaf. mamma far hem igen och ringer sedan till polisen för att anmäla sig själv då hon hade kört på tok för fort. Polisen säger att det var bra gjort men idiotiskt då dessa människor ofta brukar ha en kniv i stöveln, och kan bli väldigt otrevliga. Så dom tycker inte att hon ska göra om det fler gånger.
Tänk .... det kallar jag blijakt ojojoj......oj.... Att hon inte blev rädd.
Men jag säger som min pappa sa ,som är en åttondels indian- Dom såg väl att det inte var någon idé att bråka med vansinne. hahahaha....så rätt så rätt......

Sedan kunde även min dåvarade man Peter ta ner skylten VARNING FÖR HUNDEN och sätta upp en ny med VARNING FÖR SVÄRMOR.

Fru Pocahontas

Ps. det där med åttondels indian är en helt annan historia, men den får jag ta en annan gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åttondels indian... ha ha ha ha... Ja, inte skulle man mucka med din mams!

Du skriver helt underbart!

Kram!
Kicki

Viktoria sa...

Tack så mycket , vad glad jag blir.