tisdag 30 december 2008

En dag kvar av 2008

Först å främst vill jag bara säga GRATTIS!!! till Erik och Jenny, den 27dec fick dom en liten flicka.
ÅÅÅÅ....vad var det jag sa, JOoooo.. att det skulle bli en flicka, tjohooooo!!!!!!
Jag har redan shoppat lite saker till henne, å vad spännande det ska bli att få se underverket.
Jag har inte pratat med dem än , men jag tror att allt gick bra med förlossningen.

Sedan har vi varit till doktorn idag och jag hade bakterier så det blev antibiotika och gurgla saltvatten, jag har bara gurglat en gång men det känns redan bättre så det kan jag rekomendera till alla som har ont i halsen.
Jag tycker iaf att deras system som dom har här är väldigt bra, man ringer till rådgivning och dom frågar en massa massa saker och tycker dom att man bör fara till en doktor så säger dom det.
Och är det inte riktigt akut så får man fara till en särskild vårdcentral där dom har så att det bara är att komma dit och sätta sig i kö så får man träffa den doktor, istället för att åka till akuten.

Och i morgon far vi till New York för att fira nyår där med Sizing och hans familj.
Och det ska bli verkligt spännande att fara dit men även att träffa lite andra människor från andra kulturer , vilket jag tycker är såååå kul. Hoppas bara att jag kan prata då´rå.

Ikväll är vi bjuden på middag till Fam Skagius, vilket också ska bli trevligt , undra vad det blir för smaskens vi får äta där då. Dom bor i ett så fränt hus och på ett ställe som är helt overkligt.
Det känns som om man kommer in i en pytte pytte liten filmstad. Sedan har dom sjön på baksidan huset med tomt ända ner till vattnet.
Men tyvärr så kan jag å Lars inte gå in på någon diskusion inatt (tur för alla andra) för vi ska ju upp tidigt i morgon. Men det kanske bli något roligt familjespel med barnen om vi har tur.

Å så har det gått ett år igen, å vad är det att fira , jag vet inte ja, min förra svärmor hon grät alltid varje nyår. Jag tänkte på henne när jag läste Josefines blogg, hon är inte heller någon stor fan av nyårsfirande.
Och när jag tänker efter så är nog inte jag det heller.

Men jag vill iaf. önska ett gott nytt år till alla jag känner.

Och troligtvis så kommer jag inte att skriva mera för än jag kommer hem igen ifrån NY resan.

Viktoria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt år!!

Hoppas ni får roligt i NY, jag är något avis på er vill jag lova =)

Anonym sa...

Gott nytt år till er alla!!
Hoppas ni får en riktigt trevlig

upplevelse i NY:)

KRAM