måndag 1 december 2008

Så var det måndag igen då.

Gud vad veckorna går fort fram. Nu har vi varit här i snart 3mån.
Det har varit lugnt i natt på krupp fronten , puh....

I dag har jag varit med Fru Fundersam vi gick ut på en liten prommis.
Varje gång jag går ut så kommer hon som en kanonkula och vill vara med oss, vilket Axel tycker är jättekul då han gillar Johan. Fundersam har t.o.m. julpyntat lite granna nu framför dörren.
Och hon berättade idag att hennes man hade varit och knäppt kort på Fru Perfekts hus (dom har tagit fram ännu mera saker nu, helt galet) och då hade mannen kommit ut och sagt att det inte var klart än för det skulle ut mer saker, fattar inte hur det ska gå till för snart är ju hela gården full med julsaker ju. Men kul är det ju att titta på.
Men kanske inte för grannarna mitt emot för det lyser så mycket, Fru tandställning sa att hon hade ringt dit en kväll och sagt att det var ifrån elbolaget och att grannarna hade klagat för det blev sådana el avbrott på gatan hela tiden, hihihihi....

Än har det inte kommit någon snö, och ändå så hade dom lovat snö inatt men det bara regnade.
Jag vill ha snööööö nu.

En annan sak som jag har tänkt på är att man är verkligen inpräntad att tycka vissa saker när man kommer från olika länder. Jag tror att staten styr oss mera än vad man tror.
Man märker ingenting när man är hemma för då bara är det så, men när man lever i ett annat land så märker man stora skillnader.
Det är ganska kul men nu har jag större förståelse för dom som flyttar till sverige och inte tar seden dit dom kommer.
Det är svårt att ändra sina åsikter om allt, t.e.x. jul, hantverkare, barnuppfostran, sjukdommar, droger, mat, möbler, skola, ja allt.
Som tur är vi ändå ganska lika här och hemma men ändå är skillnaden större än vad jag trodde att den skulle vara. Både på gott och ont.
Som nu till jul , så firar dom ju jul den 25dec vilket jag tycker känns konstigt. Så alla arbetar den 24dec. Så det blir nog att vi firar den 25 vi med iår.

Ja ja nu ska jag gå å börja att laga mat till mina nära å kära.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: