söndag 7 december 2008

Fortfarande 2:a advent

Igår hade vi fest, och det var helmysigt, nu blev det jul.
Vi bjöd på glögg å saffransskorper , tomtegröt, hårdbröd å skinka, mjuk pepparkaka med lingongrädde.

Och alla tog pepparkaksbygget med största allvar, och alla hade köpt olika saker till husen.
OJ OJ OJ.... jag glömde att ta med snappsen hur kunde jag glömma det.
Vi sjöng ju hej tomtegubbar och räven raskar över isen.

Axel sov till halv nio i morse , så vi fick en skön sovmorgon.
Och idag har det äntligen börjat att snöa, härligt vi har varit ute och åkt pulka.
Och nu sitter vi å tittar på den gammla stålmannen , den är skitbra.
Axel går å blåser ut alla ljusen som jag tänder, han tänker då på säkerheten hela tiden.

I morgon är Anna ledig så då ska vi möta alla andra tjejjer och fara till ett jättestort köpcentra.
Och nästa Lördag ska Fam Jonsson ha julmiddag hemma hos dom, mums.
Hoppas att vi får köttbullar.

Nej nu måste jag fokusera på Stålmannen för vi ska se tvåan sedan, så jag fattar någonting.

Hej då

Viktoria

Inga kommentarer: