tisdag 9 december 2008

SNÖÖÖÖÖÖööööööööö.......


I dag kommer det snö äääntligen , hoppas nu bara inte att dom har rätt när dom säger att det ska bli 10grader plus i morgon.


Tänk vilken tur jag har som träffade Pontus, att få bli älskad av någon man älskar, trots sina fel och bristningar ,( ja jag vet , jag förstår att ni inte tror mig , men jag har några på magen)
Att bli älskad när jag snurrar mitt hår så att han håller på att bli galen, eller när jag äter och det knäpper i mina käkar.
Tex i går när jag åt hårdbröd framför tv:n, istället för att bli irriterad och klaga så gick han och hämtade chips som han smaskade på för att slippa höra mig, det är kärlek det.
Eller när jag är ledsen utan annledning , vilket kan vara lite förvirrande för en kille, ni tjejjjjer förstår säkert.
Tänk att vara älskad trots min sjuka sjukdom , som gör att det kliar i benen på kvällarna och mina restless leggs som gör att jag inte kan sitta stilla, all klagan på värk.
Tänk att bli älskad när jag kliver upp ur sängen eller går ner för trappen som en 80årig gammal tant.
Eller när det blir stop i toaletten för 145gången och han fixar det, ( NEEEEJ det har inte blivit bättre det blir fortfarade stopp när jag gör 2:an)
Tänk att bli älskad när jag får panikångest, eller vill göra om hemma för 1384790874575gången.
Att bli älskad när jag är sjuk, eller när jag luktar lik ur munnen.
Eller när jag inte kan stava riktigt eller pratar tokigt.
Tänk att bli älskad när rynkerna börjar att komma och man känner sig blekfet, finnig , håriga ben och inte har nåååågra kläder alllls att ha på sig.


Och när jag frågar min make hur han kan älska mig trots allt detta så säger han ,
-Det är därför att du har dom som jag älskar dig.

Det är dåååå , vi kvinnor börjar att annalysera.

Kan det vara möjligt???? Jag är tveksam, men men ,,, man får väl vara glad.
Men jag tror inte på det , är det så att han ljuger?????
Han brukar inte ljuga, men han kanske säger det för att vara snäll mot mig.
Eller tycker han synd om mig? Kanske han är ihop med mig för att han tycker synd om mig ,
ja , så är det eller?
Eller kanske han känner sig tvungen att vara med mig bara för att vi har ett barn?
Nääää,,, jävla karlar , man kan aldrig lita på dem. Dom hittar då alla fel på en men säger ingenting, för att slippa bråk. Så man får gissa sig fram till vilka fel man har.
Nä jag blir inte klok på dem, hur ska man vara???????


Viktoria

Men min make är bäst , bara så ni vet det.

Inga kommentarer: