torsdag 11 december 2008

torsdagslunch

Idag var det våran tur att bjuda på lunch , Axel å jag hjälptes åt att göra köttfärsbiffar å potatis,
vi tog även fram lingonsylt och hårdbröd med ost.
Johan tycket inte om det, han kanske åt typ 2mm potatis när han hade bestämt sig. Han har verkligen otroliga smaklökar, och ett verkligt bestämt sätt att visa allt på , jag visste inte att maten var sååååå äcklig..
Men fru Fundersam åt så det stod härliga till, jag tycker att jag äter mycket men hon kan verkligen äta puh....
Hon älskade maten och sa dilisssus hela tiden när hon åt , och det var kul när hon skulle hyvla ost.
Hon hade aldrig sett en osthyvel förut, men hon lyckades ganska bra ändå. hihihihihi.....
Och denna gång var det min tur att sitta å titta på henne när hon åt för jag blev klar mycket fortare än henne.
Jag fattar inte vart all mat får plats hos henne för hon är ju såååå liten å späd.( Undra om dom har stop i toaletten ofta , neeeej viktoria nu ska vi inte spåna in på det)

Efter maten bakade vi pepparkakshus , eller bakade å bakade, dvs.vi satte ihop ett som blivit över från i lördags, det tyckte hon var jättekul men inte Johan han dissade det totalt , jag tror inte att han fattade meningen med det hela , varför i hela friden ska man göra detta töntiga tänkte han nog , dessutom så smakar ju godisen skit.... jag kastar ner allt på golvet.

När vi var klara så föreslog jag att vi skulle gå ut en stund , vilket vi gjorde, men det var inte särskilt kul heller tyckte varken Fru Fundersam eller Johan Det verkar som dom inte uppskattar snö eller kyla riktigt , jag tror att dom är rädda för det.
Så efter en ganske kort stund var vi inne igen.

Då tog jag fram målarsakerna och en rulle med papper som jag rullade ut på golvet.
Men serru dåå vaknade Johan till han hade aldrig målat förut och snart var hela han blå å rosa.
Tur att vi hade tagit av dom kläderna för det var färg öööööver allt.
Men Johan visade sig ha en naturlig talang för detta och var lyckligare än någonsin.

Efter det så fick killarna bada tillsammans och det tyckte att det var riktigt roligt, ja ,tror det eller ej, men Johan skrattade tom.

Sååå vi har haft en heldag idag

Viktoria och Axel


Inga kommentarer: