tisdag 23 december 2008

7barn och 1vuxen

I dag så har Skagius barnen varit här hos oss, tänkte att lucy skulle få hinna med lite julshopping så jag tog hem alla barnen till oss på lite bakning.
Vi bakade chokladbollar och muffins, jag tror att alla barnen hade roligt.
Jag körde hem det sista barnet vid 2200 tiden, sedan somnade jag i soffan och nu är kl 0211 och jag har precis klivit ner i sängen.
Upptäckte att vattnet har frusit på toaletten uppe i handfatet, vet inte vad jag ska göra ????
Det är svin kallt här idag, Pontus å jag försökte att gå en liten prommis men den blev väldigt kort.
Men trots kylan så var det en massa folk ute och spelade hockey på isplanen runt hörnet.
Axel är förkyld , och har haft 39graders feber idag, hoppas att han inte är sjuk på julafton.
Och inte har vi bestämt oss än vilken dag vi ska ha julafton på heller.
Jag ska iaf städa i morgon och göra julfint med ljus å så i morgon.
FAAAAN.... jag fick en falsk släng av falsk bullemi nyss å åt upp alla chokladbollar som var kvar, nu mår jag illa, dessutom är det stop i två toaletter. Hrfm.....hur var det nu då med det nya livet och vikten???? Ja ja ....jag får börja nästa vecka , men då jäv#ar.
Varför tänker man alltid så efter man har mulätit? och inte före man muläter????
Det var ju inte äns gott.
Men jag såg på ett program om sötsaker , att hjärnan och kroppen är så konstruerad sedan urminnes tider att när det får sött i sig så ska man stanna kvar och äta mera , ifall det blir svårare tider senare, dessutom utvecklas hjärnan av fett, det var det som gjorde oss från apor till människor. Det är därför jag har så stor mössa. Brrrrr... det är iskallt här inne just nu.
Det värkar iaf inte som om mitt fettlager och mina håriga ben funkar för kylan.
Men jag får väl se det så att hjärnan funkar väldigt bra rent instinktivt. Iofs så fryser jag inte om magen och höfffffterna och det är ju där jag har samlat mitt lager.

ÅÅÅÅ... jag tänker på Erik å Jenny, tänk att dom snart , vilken sekund som helst ska få en baby.
ÅÅÅÅÅ.... jag är såååå himmla nyfiken på vad det blir, fast jag hoppas att dom orkar knipa ihop tills efter nyår, men det är ju inte alltid man får bestämma.
Jag tänker på när vi satt där för ca 1år sedan å längtade , att dom skulle bli gravid å nu har dom snart ett litet knyte. Jenny är en helt underbar människa som jag längtar efter att få känna mera.
Ja Erik är inte så dum han heller för den delen blir jag väl tvungen att säga , så jag inte trampar någon på tåna.

Det är många som har påpekat att det inte går att lämna komentarer på våran blogg.
Jag ska se om Pontus kan fixa det , men han har gjort så att man måste ha en gooogel konte eller vad det är , bara för att inga toksaker ska komma på sidan.
Men vi får se om vi ska prova att ta bort det ett tag.

God natt

Viktoria

Inga kommentarer: