fredag 26 december 2008

Boxing day

Idag var Anna å jag på boxing day, ååå..herre guuud.
Det var så mycket folk att vi gav upp ganska fort.
Man fick stå i kööööööer för att få komma in i affärerna, nu förstår jag varför dom har 5 tips på tv om hur man får en bra boxing dag.
Man ska planera vilka affärer man vill gå till och redan i förväg ha provat det man vill ha.
Man ska lämna ytterkläderna i bilen.
Man ska ta med sig vatten och snacks.
Man ska inte ha någon tid att passa.
Och sist men inte minst så tycker dom att man ska stanna hemma om man inte måste gå.

Och sedan gjorde jag misstaget att ta med mig det som skulle bytas bla. en jacka till Pontus och ett par tofflor till mig, men se´ru det skulle jag inte ha gjort för idag får man nämligen inte byta sina saker, puhhh...va trött jag blev. Så det var bara att släpa på sakerna istället.
Men jag fyndade iaf tre par stickade tröjor till Axel för 5dollar st.

Nu är jag och Axel ensamma hemma för Anna och Pontus for på Hockey WM för juniorer i Ottawa , för vi känner oss inte riktigt kry.
Men jag hoppas att dom får ett spännande äventyr.
Det är Sverige -Finland som spelar så Pontus tog sverigetröjan ,kepan och sverige flaggan med sig. Det verkar vara ganska stort här men junior wm.
Och på tv så talar dom om morgondagens stora stjärnor.
Det ligger 2 svenskar med i 5 i topp listan.

I morgon kommer nog fam Skagius hit på middag, det ska bli trevligt.

ÅÅÅÅ...Tan my fan. Tack för det fina korter på Olle bolle....sötnos.
Vad mycket hår han har.

Viktoria

Inga kommentarer: