torsdag 4 december 2008

HJÄÄÄÄÄLP!!!!!Har jag misst min dragningskraft.

Igår räknade jag tågvagnar när jag var på prommis, det är ganska långa tåg här.
Jag fick det till 96st vagnar och ett lok. Inte undra på att man tycker att det aldrig tar slut på vagnarna någon gång.

Alla vet ju att man förför mannen genom magen, så har det ju alltid varit.
Och det knepet har ju jag gjort på Pontus , som ni förstår så har det gått ganska bra för mig då han nu väger över 100kg och vi är gifta. Livet har varit lugnt och skönt.
Men nu har han börjat matvägra...... han smakar inte ännnnns... vad ska jag göra ????
Tre gånger har han vägrat äta och surat istället, jag är rädd att han ska svälta och lämna mig för någon servitris på Mac Donalds. Jag hatar hamburgare.

Första gången det hände så hade jag lagat köttkorv i tomatsås och pasta , det var jättte gott tyckte resten av familjen , men inte Pontus för han blev äcklad av skinnet på korven
för att det var tarmar, vad jag vet så är det inte tarmar längre på korvarna.
Men nääää´rå så är det. Jag oroade mig inte då särskillt mycket då.

Men efter en dryg vecka igen så gjorde jag ris och korvstroganoff , men lunchkorv i.
Och då åt han inte heller , för då kom han att tänka på köttkorven sa han.
Så nu har jag förstört min man med min korv. Dessutom så när jag handlade korven så var det billigare om man handlade stoooorpack vilket jag gjorde. Så frysen är full med korv så nu kan han inte öppna frysen heller utan att bli äcklad.

Detta gick ju å malde i mig , att han skulle ha missat något ämen i kostcirkeln.
Så efter en vecka igen tänkte jag att jag skulle göra en riktigt god middag och nyttig.
Jag tog fram fiskfileer ur frysen som jag kokade i ugnen med en skvätt grädde och gjorde
råstekta potatisar med morötter och lök och smulad feta ost på toppen.
Men se´ru då fick han kväljningar av fisklukten, och kunde inte äta.
Vi andra mumsade å åt iaf.
Jag är så rädd att han ska bli undernärd, vad ska jag göra?
Detta var i går å jag tyckte att han började att se lite utmärglad ut i morse.
Dessutom misstänker jag att han redan börjar vara otrogen emot mig , för i gårkväll när Anna o Pontus hade varit å handlat så luktade det hamburgare om honom när han kom hem, och när jag skulle tvätta kläderna så var det ketchup på kragen.
Det fattas bara att jag ska hitta något papper i fickan med Mac Donalds loggan på.

Tänk att vad som helst kan hända i krig å kärlek , jag trodde aldrig den dagen skulle komma då han inte ville ha min mat , för det har aldrig hänt förut att han inte ätit min mat.

Från en misslyckad hemmafru.

Inga kommentarer: