onsdag 24 december 2008

Om igår.....

I går städade Anna å jag och lagade lite julmat.
Det var då jag började på att fundera på om man kan hata döda ting, jag menar dom är ju inte levande å kan göra en något.
Jag hatar våran dammsugare , jag tror att den med vilje jävlas med mig.
Ja jag vet att den är en dammsugare , men den kanske inte trivs här eller så har jag trampat den på sladden, eller ännu värre på sugslangen. För han är helt ovillig att hjälpa mig.
Jag får suga å suga , en matta går på minst 10min att få ren. Dessutom är han trasig i kopplingen mellan slangen och röret. Så jag får hålla i skarven för att få något sug över huvud taget.
Att han sedan låter som ett helt tröskverk är lite extra irriterande.(kanske han har ont)
Nä jag känner nu att vi två inte går ihop längre, vi gjorde det till en början men nu,,,näää.. Men hur talar man om det för en skadad att han inte duger längre att jag vill skaffa en ny hjälpredare.
Jag gruvar mig lite faktisk , men livet måste gå vidare.

En annan sak som jag lyckats med på sistone är att tro att jag köper en sak men det visar sig att det är någonting helt annat.
Oftast är det barnen som blir lidande.
Som tex. här om dagen så var jag och handlade lite , och såg en liten liten flaska som det stod Kiss på , naturligtvis tänker jag att det är sådana där droppar som gör att man får bättre andedräkt , så jag köper den till Anna.
Och å vad GLAD Anna blir när det visar sig vara lim till att sätta på lösnaglar som jag har köp till henne. MEN va´då det stod ju Kiss inte förknippar jag det med naglar.
Man kan ju tro att jag lärde mig då att läsa bättre men nu på julafton visar det sig igen att jag gjort samma visa igen.
Jag trodde att jag hade handlat kritor till Axel , men när Axel ska rita så händer ingenting, så när jag tar dem för att titta så är det suddgummm jag har handlat.
Axel blev inte glad, för vad ska han med dem till ?? då han än så länge aldrig har ritat ett sträck fel.
Ja ja ja .....men dom såg ju ut som kritor , då tror man ju att det är det ju, dessutom så står det ju oftast på franska.

ÅÅÅ... vad skönt det var att få lätta på sitt hjärta lite.

Men oj ooj oj ....jag höll på att glömma , idag så ringde det på dörren igen.
Och gissa vem som stor utanför ?????
Japp ,,,,Fru Perfekt , med kakor ,ett kort och ett paket.
Men nu tänker iaf Pontus å jag köpa någonting till dem på Nyår, så det så.

God natt

En Julslut hemmafru.

Inga kommentarer: