torsdag 25 december 2008

Jul dagen

I dag har vi bara tagit det lugnt hela dagen och myst.
Alla har fixat med sina julklappar, och sedan började vi på att fundera på om vi ska
åka någonstans, nu när Pontus är ledig i 10dagar.
Men vi har inte alls bestämt oss än, det står mellan New York eller Disney World i Orlando.
Men jag hoppas att jag inte också håller på att bli sjuk som Axel, för jag har så himmla ont i halsen.
Men det skulle väl vara min vanliga tur.
Ja ja ,,,, jag håller tummarna på att jag kommer att vakna frisk i morgon för då är det boxing day.
ÅÅÅ... då ska Anna å jag stor fynda , har hört att det kan gå väldigt livat till i affärerna då , att folk börjar att bråka tom. om saker som är på rean.

Sedan vill jag passa på att tacka hela Fam Walterstad för alla fina Julklappar , alla väldans uppskattade, farmors kolan är redan slut å jag han bara äta 1st. Men å andra sidan så är jag en stor bidragande orsak att den ljusa Alladin asken även den snart är slut.
Och tänk att Kim kom ihåg att Monky är min favvo affär.
Och Almanackan var helt underbar , så Svensk som den kunde bli.
Sedan vill jag även tacka alla som skickat så fina Julkort, själv har vi inte skickat ett enda.

Å jag tänker på människorna som bor här , hur kan dom vara så trevliga hela tiden å glada.
Vad är hemligheten ?????
Idag när jag å Anna var ute på prommis i det fina soliga vädret så träffar vi en söt gubbe som jag träffar nästa varje dag när jag är ute, och han skojjar alltid med en och är glad, men idag sa han någonting som jag började på att fundera på.
Han sa - Hej , hur är det ??
Jag svarar - Hej , bara bra.
Då säger han - Ja det är ju iaf, ingen ide att klaga för det kan ju alltid vara värre.
Ja .....det är så man ska tänka, istället det alltid kan bli bättre.
För då slipper man ju sträva efter att nå nya mål hela tiden och vara nöjd med hur man har det istället. Jag tror att det finns massvis med saker i våran tankebana som vi kan ändra på för att må bättre.

Sedan ringde det på dörren igen idag, å då var det Elga som kom med ett litet paket men tryfflar som hon själv hade lagat, (gulligt med saker som är handgjorda av givaren själv tycker jag)
Jag är inte van att man är så givmild , men det är kul för man känner att man blir givmildare själv också.

Apprå på det så funderar vi på att skaffa ett fadderbarn så här i jultider.
Men Pontus vägrar att ge någon organisation som visst tar alla pengarna själv å köper fina bilar istället för att hjälpa barnen. Suck!!!
Så nu undrar jag om det finns någon där ute som har någon ide om hur vi ska gå till väga utan mellan händer???????

God Natt

Viktoria

Inga kommentarer: