onsdag 3 december 2008

Tomten kom med paket idag.

Idag var Axel å jag på prommis, jag tror att han gick 1km idag. När vi var ute och gick så träffade vi en annan mamma och son som nyss hade flyttat hit , så vi bytte telnr. så nu ska hon visa mig runt vad det finns för Axel i området, tjohooooo... och hon pratade dessutom riktig engelska och inte frangelska, så det ser jag fram emot nu.

Och när jag gick med Anna hem ifrån skolan idag så stod Fru perfekt ute och krattade löv som hade blåst ner på deras gräsmatta, hon hade svarta finbyxor och en halvlång svart fin jacka och höööögklackade skor på sig, håret var perfekt likaså makeupen.
- Hiii Viktoria , how are you?
Fattar inte hur denna människa alltid kan se så fräch och snygg ut hela tiden, tom. när hon krattar löv. Dessutom är hon trevlig också med sitt Hiiiii.... Viktoria.... och ett stort leende på munnen.
Själv hade jag ett par gamla skor som dessutom var skitiga från ifjol, och en jacka från 1990 talet
med hål i, men rynkan mellan ögonbrynen är ny för i år iaf. liksom den generösa ridbyxan.
Men ni vet väl vad man brukar säga , allt klär en skönhet.

Idag kom även tomten hit utklädd till brevbärare och lämnade ett stoooort paket.
Jag skrek när jag öppnade det, i paketet låg alla de läckerheter som man vill ha för att det ska bli jul, d.v.s. skumtomtar, glöggkryddor till starkvin, kryddmix till vörtbröd, gräddkola, marsipangodis, och en massa paket. Misstänker att det är choklad i ett paket , men man vet aldrig vad tomtarna i Essvik hittar på.

Jag tänker bara på ifjol när Pontus fick ett väääääldigt gammalt rattskydd till bilen i brun teddy som var utslitet och ingen resår kvar. (jag tror tom. att Pontus fällde en tår när han fick den.) Jag börjar mer å mer förstå mig på Pontus varför han har så konstiga önskningar typ vattenmaskinen, han har väl fått konstiga presenter hela livet typ stringtrosor, rattskydd (iofs. fick han behålla rattskyddet iaf.) mm mm så en vattenkylar maskin kanske inte är så väldigt konstigt iaf. Eller?

Gooood Night where ever you are.

Viktoria

TACK !!!! Caisen och Mats för det otroligt fina paketet ni har räddat julen för oss.

Inga kommentarer: