måndag 25 juni 2012

Mitt hem är min borg.

Tänk att jag längtar hem så fort jag kommer bort, jag vill bara vara hemma hela tiden.
Jag älskar mitt/vårt hem. Här trivs jag och jag har tom börjat att lära mig uppskatta alla ljud.
Från att ha varit på väg att flytta pga alla ljud så har jag nu blivit normal igen, åååå det är sååå skönt.
Trodde aldrig att jag skulle få bo i ett sådant här hus, mitt dröm hus, och vilken tomt dessutom , 1500kvm mitt i stan. Tackar gudarna att vi inte sålde huset.
Tänk bara för några veckor sedan hade vi en köpare på huset , å nu känns det helt befängt att sälja detta hus.
Och jag har så mycket planer på vad jag vill att vi ska göra med gården å huset, men det bästa av allt är att det är bra som det är också.
Just nu växer det så det sprakar både på gott å ont , då det blir mycket att rensa å röja men samtidigt så växer ju alla plant jag satt ut så snart behöver jag inte rensa mera.

I dag var jag å handlade på Ikea dom hade värsta rean det blev tvättmedel för 1,5år framöver, sängkläder, och några ljus. Sedan for jag upp för att hämta Axel som sovit hos momme å moffa, men han hade så kul där så han ville stanna en natt till. När jag kom dit så stod han å matade hästarna å sedan ville han att vi två skulle mata dem dvs. jag fick riva gräs å han mata.
Tycker att det är så kul att han får lära känna mormor å morfar för vi har ju bott borta först i 2år å sedan har det inte blivit så mycket behov av barnvakt. Så därför får man väl börja spontanlämna honom där så även han får känna på livet på landet.
Tänker på Anna , Agnes  och Kicki som fått vara med dem under sin uppväxt , och vilka härliga minnen dom har ifrån den tiden. En lycklig barndom som dom ofta pratar om.
Precis som jag hade hos min mormor å morfar. Inte för att det hände så mycket där men där fick man kärlek på ett annat sätt. Kärlek som bara en mormor å morfar kan ge.Alla som upplevt den vet vad jag talar om. Ni andra har missat någonting stort å härligt, lixom villkorslöst.

Inga kommentarer: