tisdag 5 juni 2012

Bättre begagnad kärring.

Har nu varit hos sjukgymnasten , äntligen.
Där dom konstaterat att mitt bäcken är sämre än någonsin och att efter jag fött ut Felix så har jag ingenting kvar som håller mitt bäcken på plats, dessutom är har helt utan magmuskler då de yttre magmusklerna har glidit isär under graviditeten, vilket i sin tur gör att jag sned belastar min rygg.
Så vad ska man göra ?????? Jo.... det finns hopp faktiskt, men det kan ta månader å år men det finns hopp.
Förbud mot promenader och helt uteslutet med jogging, ett bälte som håller bäckenet på plats under all tid som jag inte sitter eller ligger. För nu gäller det att mota Olle i grind, å göra om å göra rätt.
Det första målet är nu att få musklerna att slappna av då de är helt spända å stela. Bygga upp mina inre magmuskler så att jag till slut kan börja träna de muskler som glidit isär under alla mina graviditeter.
Träna de inre bäckenmusklerna så att jag kan få lite muskler inne i bäckenet som hjälper mig.
Så vecka 1 går ut på att träna magmusklerna hela dagarna , jag har fått övningar som jag kan göra när jag sitter står å ligger, gäller bara att komma ihåg att göra dem hela tiden. Inre bäckenmusklerna ska jag träna några gånger per dag.
Bära mitt bälte som dom givit mig så mycket jag kan och inte gå i trappor i onödan.
Cykla på motionscykeln med måtta och bara lätt motstånd.
Om en vecka ska vi höras igen å se om det går bra och om två veckor om allt går enligt planen så ska jag få ett träningsprogram för styrketräning, vilket jag ser fram emot.
Så nu kör vi, å jag ska bli mitt nya jag med starka mag å rygg muskler.
Förhoppningsvis så kommer jag att bli bättre än någonsin i min kropp, nu när man få proffshjälp att bygga upp allt rätt.
Detta är nu mitt prio nr1.

Inga kommentarer: