tisdag 19 juni 2012

Furuvik tur å retur.

I går åkte vi ju ner till Furuvik , första dagen var vi på zoo å tittade på alla djuren, Axel tyckte att det var så spännande, tror att det är första gången han riktigt tittar på djuren.
Denna lilla lilla lilla apa var såååå söt.Skulle rymmas i min hand.
 Axel är helnöjd.
Här kommer vi ifrån äventyrsparken , där Wild Kids blev inspelat,  Axel tyckte att det var jättekul att få se deras läger å göra lite olika tävlingar som fanns kvar ifrån programmet.
På eftermiddagen blev det lite lek i vatten och tåget i bakgrunden är tåget vi sov i. Det var väldigt väldigt trångt å varmt men det funkade. 
Vi betalade ju faktiskt bara 700kr för två dagars entre på parken och övernattning i tåget.
Så man får ju inte vara för kräsen vettu.
Bara entrén hade kosta oss ca 550kr per dag om inte vi hittat detta erbjudande.
I dag började vi dagen med bad, och zoo innan tivolit öppnade kl 12 sedan blev det karuseller för hela slanten, Axel fick ett åkband och ett löfte av oss att han skulle få åka så mycket han orkade, å det gjorde han verkligen , jag ljuger inte om jag säger att han åkte varje karusell 10gånger vardera. 
Naturligtvis så tog mitt batteri slut på kameran så jag har inga bilder.
Men han somnade i bilen innan vi han ut på vägen, helt utmattad.
Felix har varit såå snälla hela resan , han har nog också haft kul då han har fått se så mycket spännande saker.
På en skala 1-10 så har denna resa fått en 9.
Nu vilar vi en dag innan vi åker ner till Leksand på en till minisemester.


Inga kommentarer: