torsdag 28 juni 2012

40,4grader.

Så var det dax igen , Felix blev ju vaccinerad igår å blev ju såååå sjuk på den , över 40grader i feber, inte så kul. Slutade med att vi fick åka in till akuten å kolla upp honom. Allt var bra förutom sänkan som var lite förhöjd, så troligtvis så beror den höga febern på sprutorna. Men eftersom han är så liten så är det inte så bra med så hög feber. Det lägsta han har haft är 39grader när han har alvedon i kroppen.
I natt var tempen så hög som 40,4grader ,och han tål inga nya ljud eller skarpa rörelser för då blir han rädd som tusan och gråter riktiga tårar.
I dag ska han in igen om inte febern har släppt för att kollas upp igen.
Så nu sitter jag å väntar på att alvedonen ska gå ur kroppen vilket bör ske om ca 1timme.
Axel är på dagis , men  moffa ska komma hit å hjälpa mig idag , först så vill jag ha någon som är hos mig om han får feberkramper och som kan köra bilen till akuten, sedan måste jag ha någon som hämtar Axel på dagis då han slutar kl1300 idag. För jag tar inte med mig Felix ut idag, han måste få vila. Och Pontus jobbar ju och har jour så han har så svårt att ta ledigt nu på sommaren då det inte är så många som jobbar just nu.
Är såååå tacksam att pappa kommer hit, bara att ha en till vuxen hos sig när det är så här är guld värt, det är ju så läskigt när de är så små å blir så sjuka. Det går ju så himla fort att de blir sämre då.

Inga kommentarer: