söndag 17 juni 2012

Helt galet var det, kan inte fatta hur det gick till...

I dag så for Axel å jag för att ta ett dopp på Kuben, naturligtvis så tog jag inte med mig kameran denna gången av alla. Men lita på att jag kommer att göra det nästa gång.
Iaf så glömde vi armpuffarna i badväskan , så jag tänkte att vi skulle träna på att simma lite istället.
Så jag försöker att visa Axel hur han ska göra , men han vill inte lyssna riktigt utan göra på sitt sätt hela tiden, å när han gör som jag säger så går det inte så bra , så tillslut blir han less och tar han på sig cyklopet å simmar iväg, ja ni såg rätt han simmar iväg , en hel längd dessutom...hrmf.......
Jag fattar ingenting helt galet, han är 4år och inte har vi varit å badat särskilt mycket heller.
Så nu kan han snorkla hur långt som helst det är bara cyklopet som stoppar honom då det småläker in vatten hela tiden.
Jag har aldrig varit med om någonting liknande, att dom kan simma några meter å så , men att börja med en hel längd i bassängen känns ju konstigt.
Jag blev så till mig att vi blev tvungen att åka hem nästan på en gång då jag ville berätta för Pontus.
Men han snorklade säkert 7gånger fram å tillbaka innan vi for då jag blev tvungen att verkligen se att det inte var en engångshändelse.
När jag frågade honom vad som hände sa han
- Mamma jag tänkte på vad du sa, hur jag skulle göra å så  gjorde jag det.
Jahupp tänk om man kunde göra så ändå , vad enkelt allt skulle bli.

Inga kommentarer: