lördag 8 november 2008

vaddå trångt ?

idag skulle jag och mamma åka på ikea en snabbis och köpa kaviar och hårdbröd, och efter det så skulle vi ut på shoppingrunda. men när vi väl var där så vet ju alla som känner min mamma att hon måste gå på rean som i detta fall var fyndhörnan :) när vi kom dit så såg jag min min min MIN "soff-fåtölj" som jag bara MÅSTE ha ! (det är den ROSA fåtölj-soffan på omslaget på ikeakatalogen :) ) så jag la på mitt gulligaste léende till mamma och soff-fåtöljen var min !
Innan vi var färdig där inne så var hela vagnen full med fynd. och
efter att ha monterat ner soff-fåtöljen så tog det oss bara ungefär en timme att få in den i bilen eftersom att vi fortfarande har den PYTTELILLA hyrbilen :P om man jämför med bilen vi får på måndag :D på vägen hem så satt jag i baksättet och kunde inte röra en fena för att det var så trångt :P också fick jag sitta och berätta för mamma om det fanns några bilar ¨på höger sida för att soffan var ivägen för henne att se hela höger sida :P hhaha, så när vi kom hem så var vi bara tvugna att knäppa fort på den PROPP-fulla bilen :P
men nu är allt på plats och soffan på mitt rum så nu ska mamma måla naglarna på mig och sedan när axel har somnat så ska vi mysa i soffan framför tv:n medans pontus är ute med svenskarna på 3 amigos :)


/ anna med mamma :)

Inga kommentarer: