onsdag 12 november 2008

Bilhandlare i all ära,,,men idag,,,,,

I dag äntligen for vi för att hämta våran nya bil, våran bilhandlare Tony, en storvuxen karl, flintis( typ som Dr phil) men med snoppfingrar som har fixar med glasögonen hela tiden, tog emot oss med öppen famn.
Allt var klart för affär , vi gick igenom papperen och han ville att vi skulle skriva på , men vi ville se på bilen först.
När vi kom ut så var inte bilen tvättad och tejpen på bilrutan var kvar, och när Pontus ville titta på sommar däcken som skulle vara 19" på aluminium feljar så var det inte alls några sådana utan helt vanliga. Så vi började fråga ut Tony älsklingen om våra däck mm mm mm....
Men då stämmde det inte riktigt vad han hade lovat å så.
Så då sa vi att vi inte vill ha bilen och efter 1timmes diskusion hade vi inte kommit längre än ruta ett, det var då som Pontus började att lessna , och alla som känner Pontus vet att när han väl har blivit sur så går det inte att ändra på, så han ville inte ha bilen.
Men då ropade Tony Pruppen in chefen som skulle räkna lite på det tills i morgon.
Vi ville ha typ 2000dollar i rabatt för att vi inte får det vi blev lovade men Tony tiger surrade bara om ca 100dollar. Vilket chefen också förstod att vi inte var nöjda med.
Tony började nu på att bli lite varm och rosig om kinderna efter att få diskutera mot mig ( jag kan ge den inverkan på folk ibland) han sa även att dom inte hade så mycket i provision på bilen , vilket jag inte tror på för enligt honom så hade dom inte så mycket som 2000dollar vilket är ca12 000sek , då undrar jag hur många bilar dom måste sälja per dag för att gå runt på det stället?????
Iaf så skulle dom diskutera tills i morgon.
Men på vägen hem svänga vi in till en anna bilhandlare här i närheten, som på ca 10min hade gett oss ett pris på minst 3000dollar billigare än Tony lögnhalsen , och även 500dollar på verkstaden. Och här har vi suttit i tre dagar med Tony och litat på honom, för min del kan det ha varit att han liknade Dr phil lite, som gjorde det. Och för Pontus del kan jag inte svara på.

Iaf nu sitter vi här hemma utan någon ny bil och tänker på Tony, vilken man,,,,,,
Jag tror tom. att jag kommer ha svårt att lita på Dr phil efter detta.

Viktoria

Inga kommentarer: