måndag 17 november 2008

Måndag

Igår var vi å köpte en ny tv 52" så nu slipper vi sitta med tvn 2m ifrån oss.

Jag har även hängt upp julutebelysningen idag , jag hade ju köpt belysning förra vecka men när jag skulle välja upphängningskrokar så fanns det ju tusen olika att välja mellan precis som med allt annat här, så det sluta de ju med att jag inte köpte några överhuvud taget.
Vilket jag ångrade idag , efter att ha stått i ca 30min och försökt att få upp den jävla belysningen så tyckte nog grannen synd om mig och kom ut med plastkrokar till mig, hmmm.....(-tackar så mycket, - nä ...jag, snålade in på 60cent så jag köpte inga.)
Så jag svarar , det är första gången för mig det här.
Öhhh...Precis som vi aldrig har jul i sverige , jag vet inte vad jag tänkte med.
Men iaf så gick det mycket lättare nu när jag hade rätt utrustning och efter åter en haltimme så är belysningen på plats , det är bara det att när jag ska sätta in kontakten i eluttaget så inser jag att jag har vänt på belysningen och har nu bara sluttampen i mina händer, jahapppppp....
Då var det bara att riva ner skiten igen då...... Jag försökte se ut som om jag visste vad jag gjorde
och att jag inte ville ha belysningen på detta vis och blev tvungen att göra om.
Efter åter en 30min så är den rättvänd och på plats , det är bara det att nu räcker inte sladden så då är det bara att ändra igen då , men nu går det fortare eftersom jag har fått möjligheten att få träna ordentligt på tekninken.

Eftersom att jag hade tid på mig att tänka när jag fixade och donade med belysningen så vill jag bara berätta vilket intresse jag har fått för Amerikansk fotboll, alla dessa stora , svettiga män med axelskydd å hjälm som ser sååå håtta ut, å dom springer å tacklas å visar sin stetosteronhalt för alla flickor, och vilka hjältar dom är sen alla bara älskar dem. Det är final nästa lördag å jag hade ju tänkt gå dit , självklart.
Det kanske var denna tanke som gjorde att jag var lite disträ första gången jag satte upp belysningen, men så ringer Elisabeth mitt upp i allt ihopa å stör å frågar om jag ska gå på finalen, biljetterna kostar 1000kr st. TUSEN KRONOR VA?????????
Det är då jag inser att jag inte alls är intresserad av Amerikansk fotboll, näää uch... alla dessa halvfeta svettiga illaluktande män med axelskydd som gör att dom ser helt knasiga ut och får jätte smala ben och gigantisk överkropp, hjälmen är ju bara som pricken över iet.
Å dom springer å tacklas för att visa sin testosteronhalt , men vad är detta ? lekis eller?
Jag tror att dom har jättesmå lillollar, ( som luktar som stora av all svett) och att dom därför måste hävda sig hela tiden, vilket framkallar modersinstinkten hos alla flickor som då vill visa sin kärlek till stackarna.
Jag tror att det var denna tanke som gjorde den andra missen med belysningen.

Men det är klart om det skulle vara så att man kom över en billigare biljett då är jag ju inte sämre människa än att jag kan ändra mig igen.

Och isf så tänker jag inte packa så mycket med kläder eller fällar mm mm.
Nä jag glömde ju att berätta sist vi var där så blev vi tvungen att ha ett extra säta för allt saker som vi hade med oss , undra vad dom som satt runtomkring oss tänkte när vi kommer där i våra vinterkläder, jag själv i två jackor med svettringar under brösten , och varför vi i hela världen hade släpat med oss TVÅ lammfällar???? och en barnvagn ???? Ja hur tänkte jag då????
Med en lutning som i globen , vart hade jag tänkt låta den stå då? Nä´rå så att, den fick vi vika ihop och pressa in på en sittplats. Och när dom andra mumsar i sig pizza, strips mm mm.
Så tar jag fram våra morötter på ett halvt kilo, men MUMS vad gott.

Viktoria

Inga kommentarer: