söndag 23 november 2008

Axel galaxel i mina braxer.

Tänk vad tiden går , nu har Axel vuxit och blivit stor.
Han har nu stora planer på att bli inredningsarkitekt,
Han älskar att skruva och fixa och kan pyssla med det hela dagarna , helst vill han göra allt själv då ha tycker att vi bara är ivägen hela tiden.
Axel håller även på att dekorerar om hela tiden här hemma, vet inte vart ifrån han får alla bra ideer hela tiden , men det bara sprutar ut ideer och han ändrar om hela tiden.
Vet inte vart han har fått denna otroliga talang och kännsla för inredning men inte kan det vara av mig har jag förstått då han ständigt är missnöjd med hur jag dekorerar och får göra om efter mig hela tiden.

Igår tex. överaskade han mig med att göra en fantastisk fondvägg i hallen uppe, med ett otroligt mönster i gråa sträck , från golv och upp ca en meter. OOOO... jag blev otroligt glad, helst då det var nymålat där innan och inte alls lika spännande som det är nu.

Ja vad kan jag säga han har en otrolig kännsla för mönster, på alla speglar och fönster designar han jättefina mönster som dessutom består av ett miljövänligt medel som han kallar för dreggel.
Jag tror att detta dreggel kommer att bli en storsäljare då han han inte ser en ände på alla användningsområden det finns på det.

Jag ser fram emot julpyntningen med spänning jag tror att det kommer att bli någonting alldeles extra i år, han säger ingenting om vilka planer han har , som alla vet så är ju detta någonting som ofta växer fram hos skapare , men jag ser hur han går å sneglar på julsakerna som jag har tagit fram i en kartong.
Vad jag har förstått av Axel är iaf att materialen är väldigt viktiga, kännslan i dem och han utför grundliga tester och prov på alla saker , just nu är han inne på ljus , det är visst väldigt viktigt att se hur tåliga dom är när man tappar dom i golvet. Varför vet jag inte , men jag kan tänka mig att det har någonting med säkerhet att göra.

Nej nu måste jag gå för nu ska han visst använda silk apealen på benen.

Viktoria

Inga kommentarer: