söndag 23 november 2008

I går och idag.

Igår när jag skulle skriva på bloggen så tänkte jag ladda ner lite bilder som jag knäppte under dagen på min mobil, det är bara det att jag är så otroligt okunnig på datorer så jag fixade det inte.
Jag satt länge å väl och väntade på Pontus att han skulle hjälpa mig, för han nattade Axel.
Vi är ju lite olika kvinnor å män, när Pontus går å nattar Axel så somnar han jämt (det slår aldrig fel) med kläderna på å på tvären.
Och han orkar inte kliva upp någe mera.
När jag nattar Axel så kliver jag upp sedan för att fixa undan lite från dagen, går på toaletten
när jag är på toaletter som även är tvättrum så passar jag på att fixa tvätten och göra rent handfatet.
Släcker alla lampor mm mm mm allt detta gör jag när jag är på väg att lägga mig.
Men iaf igår så var vi till ett naturreservat och kikade lite och jag såg ett sååå stort träd , jag tror aldrig att jag har sett ett så stort någon gång , jag knäppte kort , vi får se om Pontus kan hjälpa mig någon annan dag eftersom han nattade Axel ikväll, å ni vet ju vad det innebär.
Att jag sitter själv och fattar ingenting hur jag ska göra.

Idag har jag börjat att julpynta , eller rättare sagt Axel å jag , och det går inte fort för Axel är som tusan på allt och ska pilla å fixa.
Dessutom har Fru Perfekt börjat julpynta ute nu så för varje dag så blir det mer å mer.
Hon har börjat lite smått med två gigantiska julkransar vid fönstren två enar som hon har pyntat, lyktstolpen lika så och på hela vägen till dörren är det polkagriskäppar med lampor i.
På garage dörren har hon satt upp 4st stora lampor som ser ut som bjällror + alla lampor.
Puhhh......
Å det är bara början, vart ska det sluta???

Själv försökte jag att få igång våran fina utebelysning idag men sladden räckte ju inte till så jag blev tvungen att ta en skarvsladd vilket inte funkade , å jag svor å försökte att pressa in sladden,
-det var väl själva faaan. Men inte änns med våld gick det.
Men jag fick förklaringen sedan när Pontus kom hem.
Det visade sig att jag hade tagit en datorsladd hmmmm.... Ja ja ja.....alla kan vi väl ta lite fel ibland eller????
Men nu har jag varit å köpt en sladd så nu lyser det.
Alla har börjat här med pyntningen för fullt och är man ute å går och tittar in i fönstren så har folk redan tagit fram julgranarna sina, lite tidigt kan man tycka då det inte änns är December än
Men alla är vi olika.

Mamma. Du behöver inte fundera på några kryddor till mig, för idag fick jag genom en arbetskamrat till Pontus 4påsar pepparkakskrydda, en saffran, och en flaska Farmors senap.
Sedan vore det toppen om du kunde lära dig att öppna mailen så slipper jag skriva här till dig.
hihihihihihi.........


Viktoria

Inga kommentarer: