torsdag 6 november 2008

Torsdag = städdag


Tjohooo!!!!! idag är det torsdag igen.
ÅÅÅÅ... det är min favvo dag , tänk att få damma å fejja hela dagen , samtidigt som man har en ettåring så vill ha uppmärksamhet hela tiden, å jag menar det är ju bara 270km så det går ju fort.
Dessutom har jag bara en härligt högljud damsugare med ett trasigt handtag , men det ser jag bara som ett plus då jag får lite extra träning i rygg och armar.
Och toaletterna är renare än middagsbordet efter allt grejjande idom.
Ahhhhhh.... vad jag är lyckligt lottad.
Sedan ska jag gå ut å kratta lite löv det är ju bara ca 3ton löv per km här nu på hösten, men det tar jag i ett naffs, då Axel hjälper mig såååå bra , han lägger i ett löv i taget , men då blir det bra packat i säckarna också.
Och när middagen är över ska jag väl fara och handla, vilket jag älskar att göra speciellt när man kommer hem och har typ 1 milj kassar att bära in , för här packar dom bara 1-4 saker i varje påse, för annars går dom sönder, men det är ju toppen för man behöver ju inte vara rädd att få ont i ryggen av att lyfta tungt och dessutom så får man ju gå 13gåner extra vilket gör att man får bättre kondis.

För övrigt så är det ca 17grader varmt här nu och solen lyser, det är underbart.
Fattar inte att det ska komma snö om bara några veckor, men nu har jag iaf beställt dom som kommer hit och skottar så fort det är snöat, dom kommer hit tre gånger per dag när det snöar.

Annars så har vi blivit lycklga bilägare nu efter mycket om och men , herre gud det är ett heltidsjobb att köpa bil i detta land , allt är väldigt omständigt när vi inte Kanadensare.
Och vi som måste köpa en till också till Pontus, men det tror jag att han får sköta själv.

Viktoria

Inga kommentarer: