lördag 15 november 2008

Japp, då har man varit ute å cyklat igen då.

I dag så var vi på Amerikansk fotboll, vilket var skiiit häfffftigt.
Jag klev upp tidigt i morse för att förbereda för utflykten, det skulle ju trots allt hålla på i ca4 timmar, och på en arena som rymmer ca50 000st.
Så jag packade en massa mat åt Axel, Drog på honom långkalsoner ,fleecset ,regnkläder, mm. allt för att han inte skulle frysa det börjar på att bli kallt ute nu och när vi skulle sitta så länge, för säkerhets skull tog jag även med mig ombyte till honom och två stora lammfällar. Jag tog även på mig långkallingar, underställ, ylletröja, varama sockar och två jackor, plus en regn kappor till oss alla, hade hört att dom skulla lägga på ett tak , men jag visste ju inte och det spöregna här idag.
När vi kom dit var det som vanligt ett otroligt organiserat kaos, tusentals människor skulle in och alla skulle visiteras, inga paraplyer, ingen alkohol, mm. Men trots detta gick det på ett litet kick att komma in och det var lätt att hitta, alla är så snälla och vänliga och allt går så lugnt till.
Redan där i trängseln så började det på att bli varmt , men jag tänkte att vänta ni bara tills där ute när vi sitter å fryser, när vi sedan åker i rulltrappan upp börjar det på att rinna nerför ryggen på mig, av svett, men fortfarande tänker jag, ja ja snart blir det svalt, hoppas bara att det inte regnar, Men serru vad fel man kan ha , det var ju som att vara innomhus, så där fick Axel å jag sitta å svettas hela matchen, eller iaf jag för Axel kunde ju sitta i långkallingarna , vilket jag också hade velat göra.

Iaf när vi kom in var det helt ortoligt stort, vi var i en olympisk arena och det var ca 40 000 st där , som globen men några gånger större, och ljudvolymen på alla människor var så hög att det gick inte att prata , man fick skrika när det var lite minder ljud till varandra. Fotbollen var jätte tuff och vilka tacklingar å stora högar det blev med spelarna. Cheerleaders var det massor av , dom hade t.o.m. en egen kalender på sig själva som dom sålde.
Det var världens fest där, alla partade och det såldes allt man behövde där i matväg.
Ja det var helt enkelt en otrolig upplevelse, och ljudvolymen blev bara högre å högre tills det på slutet vart så högt att jag och många med mig blev tvungen att hålla för öronen, när alla vråla och slog i stolarna eller tuta i trumpeter.
Om ni vill ringa till mig så gör det nästa vecka då tinnitussen har försvunnit , jag hör ingenting nu. Ja det måste helt enkelt upplevas för att man ska förstå.

Nu till någonting helt annat , alla röker braj här istället för att dricka så mycket alkohol, vilket jag inte är så van vid , men gammal som ung gör det och ofta helt öppet om inte annars så känner man på långa väger när dom gör det. Tex när man är ute på prommis eller som idag ingen rökte vanliga cigg där inne men lite då å då rökes det en lite majja.
Verkar som det mest naturliga i världen här , ingen reagerar, inte änns jag längre.
Jag tror att jag börjar att ändra min inställning till mariujana, det kanske är bättre än alkohol för ingen blir för full,skrikig eller aggrisiv, utan alla är lagomt lulliga och trevliga.

Nej nu ska jag gå å göra som indianerna gör när dom är kissnödiga....

gå å kissa

hej då

Inga kommentarer: