tisdag 18 november 2008

-1 grad

Idag har det inte hänt mycket, har varit ute ganska mycket och gått.
Jag tror att vintern är på väg nu, det är några få minus grader men när det blåser lite så blir det genast mycket mycket kallare, så nu börjar jag förstå att det kan bli -50 grader här när vinden blåser.
Vet inte om det är fuktigare här eller om det är att det är så plant , men det blir verkligen kalllllllt.
Brrrrrr.......
Det är ganska kul iaf att titta på alla husen och nu när dom har börjat att julpynta , jag längtar till dec. för att se hur det ser ut då.
Iaf så vet jag inte om jag har talat om att alla träden på framsidan husen äger komunen och dom bakom äger man själv , vilket innebär att man inte får göra som man vill med träden på framsidan.
Ganska konstigt men vääääldigt fint är det , för det är stora träd på alla tomter.
Och idag så såg jag att komungubbar var ute och fixade med alla träd dvs. kapa, och kolla så att dom är friska, och mäta.

Boys will be boys.
Vi var även och tittade på en bil till Pontus en Ford Mustang , cab, v8, svart.
Vad är det med killar å bilar?????
Axel är ett år och helt galen i bilar å rattar, jag kan tänka mig att Pontus också var det, och det verkar som om det aldrig har går bort.
Nu är han 37år och fortfarande biltokig.
Jag menar vad är det för vits med att ha en bil som går 0-100 på 5sek när man ändå aldrig kommer att få någon användning för det , men P säger att det är kännslan att ha det.
Å vad är då det för kännsla ???? Som att hitta något jättefynd på rea?, eller när man precis är klar med städningen? nääää... jag kommer inte på någonting som jag kan jämföra med.
Men så länge min älskling är glad är jag glad.
Han snackar även om något ljud på bilen ?, kan det vara att den låter värre än andra bilar?
Men varför vill man ha en bil som låter mera, jag menar man sitter ju ändå i den och hör ingenting själv.
Ja ja ja...... vi får se hur det går, men ni kan ju tänka er hur svårt det kommer att vara för Pontus att välja ut en bil , Mr obeslutsam, när det tog nästan 12mån att välja ut en dörr till studion i gammla huset.
Jag skulle inte vilja byta med honom just nu.
Men det är ju därför som jag älskar honom , för att han är som han är.
Och jag skulle inte vilja byta ut honom för allt i världen.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: