söndag 19 juli 2009

Dag 2. på våran semester.

Vi var å såg på valar. Först trodde jag inte riktigt på de som sålde båtresan när dom lovade att man skulle få se valar, för man har ju varit med förr, när dom lovat en delfiner mm mm.
Vid en sådan resa så kom vi inte ens ut på havet, utan först blev vi tvungen att åka någon timma i buss sedan åkte vi i en liten flod som skulle ta oss ut på havet , men när vi kom nästan ut till havet så var det stängt, men vi hade ju tur för på vägen hem fick vi iaf se en liten halvdöd sköldpadda på en gren, åååå....jippie vad glad jag blev. Få se nu delfin v.s. sköldpadda hmmmm.....(Turkiet)
Och när man ifrågasätter så , hade vi helt enkelt otur. Men jag har iaf inte haft någon större tur på delfinfronten , jag är nog född med otur där. Har än aldrig lyckats få se några delfiner på någon sådan båttur. En gång hotade jag t.o.m. han som sålde resan till oss. Att om vi inte fick pengarna tillbaka så skulle jag tala om för alla nya turister som kom till vårat hotel att han var en stor bluff, och jag var ganska högljudd och gravidilsken ( för jag väntade Axel då, och alla vet väl hur jag mådde då?) Han hade ju faktiskt lovat mig delfiner ju....... Jag fick tillbaka pengar hrmfff.... Kanske hela den stackarens förtjänst, sa han iaf. och nu hade han inte råd att köpa mjölk till sina barn. (Tunisien) Vad kan jag säga , Sån är jag.......
Så ni förstår ju att jag inte hade allt för stora förhoppningar på att få se valar eller ens en val för den delen. Men bara efter ett par min så fick vi se den första valen, och sedan såg vi massvis med valar och 4 st olika sorter bla. den näst största valen.
Och så fick vi även lära oss att valen bara sover med halva hjärnan åt gången, vilket kan vara bra att veta.... ifall jag någon gång skulle få se någon fler val. Och fundera lixsom....

Men upplevelsen var iaf helt enkelt skit coool.
Att få se dem i det fria och så många att jag tappade räkningen.

Fru Walterstad

1 kommentar:

Viktoria sa...

Oj vad många valar som syns på filmen.
Spännande värre....