onsdag 29 juli 2009

AC ,,,, vilken luppfinning tjohooo!!!!!

I natt satte vi på AC för första gången , eftersom vi har varit sjuka å så så har det inte blivit att vi satt på den.
Men varför har vi inte gjort det innan? Ja det kan man ju fråga sig.
För första gången på länge så sov vi utan att svättas hjäl, men vaknade istället av att det blixrade å dundrade inatt, men det är ju ganska mysigt tycker jag.
Å Axel är så duktig när han sover i sin egen säng och på morgonkvisten när han vaknar så väcker han inte oss utan går själv å lägger sig i våran säng och somnar om en stund till.
I dag var vi å köpte en ny madrass till Axel säng då den andra som han hade var på tok för liten så vi fick bulla upp med täcken runt omkring den. Men jag hade en sådan himmmmmla tur idag.
För det första så ha de ju inte 80cm madrasser här utan det är 70 cm som gäller. Men så gick jag på fynd och där hittade jag en 80 som var kort dessutom, för 125dollar tjohoooo.....
men inte nog med det för jag hade sådant flyt att det var 50% på alla madrasser just idag dessutom. Så för drygt 60dollar så fick han världens lyxmadrass till sin lilla säng.

Sedan så tänkte jag att jag skulle åka på La Ronda (superstort tivoli) då vi har årskort där.
Men det var så in i hel#€%e varmt så lite här å där på tivolit hade dom små mistducshar man fick gå igenom, dom hade även ett ställe där barnen fick ta av sig kläderna å kyla sig lite i , kallvatten. Men efter bara ett par timmar så orkade vi inte längre utan tanken på att glida ner i en sval pool var något som vi inte kunde motstå, så vi for hem å hoppade i poolen.
Nu sitter vi inne , för vi är helt slut av värmen (32grader)
Ska snart värma på lite kött å pärer från igår. Jag önskar jag kunde gå å lägga mig en liten stund.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: