fredag 24 juli 2009

Äntligen är soperna tömda......puh....


När vi kom hem ifrån semestern så fann vi denna lilla stendöda
skunk vid vårat källarfönster.
Det verkar som om vi har den mest farliga tomten å huset för
alla djur i Kanada. Då detta är det tredje djuret som vi hittar
död på eller i vårat hus.
Det är som det är fäller lite här å var för djuren.Och det är inga fina öden de går till mötes heller. Vissa djur dränker vi, i pooolen.
Vissa djur får svälta till döds, men man vet inte heller det kan ju ha varit utav uttorkning han dog med för han ser ut att ha kämmmmpat ett tag innan han tuppa av.
Sedan har vi innomhus där jag tror att vi gav den stackren en liten el dos i kroppen.

Men iaf så var det någon smart kille i familjen som hade längt den i soperna, skunken alltså.
Hrm....... Och om en skunk kan lukta skunk när han lever, kan jag inte med ord beskriva hur han kan lukta när han är död....blääääää..........jag spyr..............
Men iaf så visste jag inte att killen hade slängt skunken i soperna , och när jag öppna så, går det bara inte för det luktar så jävla illa, så jag drar ner tunnan till vägen för att sopbilen ska tömma den. Men sopbilen tömmer den inte helt så det som är i botten blir kvar, vilket är en väldans massa likmaskar och en otroligt spännande doft , som har legat å gonat till sig i värmen å fukten
ett tag till. Så nu är det helt omöjligt för mig att ta itu med sop-problemet, å inte vet jag vad det är heller som luktar så spännande.
Så jag säger till min kära make att han får ta i tu med problemet, vilket även han har lite problem med, själv kan jag inte ens vara där när han öppnar , och efter ett tag kommer han till mig å säger att jag måste hjälpa till, - Men älskling det går inte , jag kan inte , det är helt omöjligt, jag vill inte , du måste göra det älskling. ( vet inte om jag sa älskling de där gångerna men jag tänkte det just då iaf)
Men då ville han ha en större sopsäck , men det hade vi ju så klart inte.
Så det får vara tills senare någon annan dag, själv skiter jag i vilket , jag var beredd att slänga hela tunnan, hos någon granne eller så.
Men så nu i morse så säger jag åt P igen att du har väl inte glämt att sopbilen kommer idag.
- Jaaaaaa men vad ska jag göra då????????säger då P och berättar även att han hade slängt skunken där.
Och det var i det ögonblicket som jag slutade att tycka synd om Pontus för att det var han som måste ta tag i det hela.
Så jag sa åt honom - Men du får väl ta en pinne eller nått å röra om så det lossnar i botten.
Vilket han gjorde och la allt i en soppåse. (tror jag)
Men iaf så lunde jag inte hjälpa att jag av ren nyfikenhet ville se när de skulle tömma soperna.
Så Axel å jag stod på span tills sopbilen kom. (Jaaa jag vet att jag är lite åt det sjuka hållet)
ÅÅÅÅÅååååååååå neeeeej det var en ung tjej som stod på sopbilen, stackars, stackars henne.
Jag har dessutom aldrig sett en tjej förut på sopisen.
Men det började iaf bra med en van hand öppnade hon locket drog tunnan ut på vägen närmade sig bilen DÅÅÅÅÅÅ!!!!!!! drog den annorlunda doften in i hennes näsa , och först stannade hon till en en hundradels sek. innan ögonbrynen kavlade sig upp för hennes fina pannben, för att sedan släppa allt å be killen som också var med där bak att hjälpa henne. Själv hoppade hon snabbt upp på bilen igen och drog tröjan för näsan.
Killen tyckte nog också att det var lite jobbig för när han hade tömt den så ville han inte ta i tunnan sedan utan sparkade bort den sedan.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: