onsdag 21 oktober 2009

Tråkigt värre...

Elementkillen kom kl 1100 så nu jobbar han för fullt.
Axel har precis somnat och jag sitter å försöker att hitta en mysig stuga att bo i till helgen.
Men jag lyckas inge vidare. För allt är redan upptaget.

Nu har svininfluensan börjat på att härja igen i USA. Tidigare än det är väntat tydligen.
Och de har inte vaccin än , så nu börjar folket att bli oroliga igen. Skolor stängs.

På eftermiddagen tänkte jag gå ut, Axel vill cykla hela tiden numera och han är sååå noga med att sätta på sig sin cykelhjälm så fort han ska cykla, å så skulle en kompis till Axel komma hit å leka en stund.

I dag längtar jag efter min make, vill att han ska komma hem till mig.
Det börjar på att bli ganska tråkigt nu att vara bara hemma.
Känns helt meningslöst, man känner sig helt bakom och till ingen nytta.
Jag längtar verkligen tills jag ska börja på att jobba igen. Axel längtar nog tills han ska få börja på dagis också å få leka med vänner hela dagarna. Jag längtar även till ett eget hus.
För just nu så har jag ingenting att göra , om jag hade ett hus ändå så kunde jag ju fixa med det.

Men man får väl försöka att rikta in sig på allt man ska göra , för denna helg så ska vi ut på äventyr, nästa helg är det fest hos Fam Jonssons, och efter det så är det inte lågnt tills tjejjerna kommer hit. ÅÅåååååå vad det ska bli kul.
Sedan i Feb åker ju Pontus iväg till andra sidan Kanada med sina vänner i 10dagar, och lagom till vinter os också, blir nog ett minne för livet.
Och efter det är det bara 8mån kvar. och av de 8 månaderna så kommer nog flickorna hit i 2 månader.

Det värsta är att när man bara är hemma är att man lätt isolerar sig, som jag gör nu.
Jag tycker att det är jobbigt att träffa folk, så jag får verkligen kämpa för att inte issolera mig helt. Härom dagen så kom jag på mig själv på Walmart med mjukisbyxor , fett hår, tankrämsfläckar på tröjan å helt osminkad. Å det är lätt att komma dit ska ni veta, för i mina ögon spelar det ändå ingen roll om jag går så för det är ändå ingen som känner mig här å jag vill inte lära känna fler här nu , jag har mina vänner redan å dom verkar tycka om mig som jag är ändå. Så varför bry sig ..........
Det ända är att jag försöker att piffa till mig på helgerna när Pontus är hemma , för Anna Anka sa att man måste det.

Fru Walterstad

2 kommentarer:

svårfar sa...

man ska inte klä upp sig för andra,innan jag åker på kvissleby så klär jag mig mentalt,inte vad pöbeln ska tycka...alltså klär jag mig som vanligt..ingen har klagat,kanske beror det på avundsjuka.va dig själv...

matsoman sa...

jag glömde en sak ,,feministernas,feminist..anna anka
tjohoo som du brukar skriva..