fredag 16 oktober 2009

Sööötnosen Axel Walterstad....

Jag måste bara berätta vad han gjorde idag.
Vi var å handlade på Walmart idag, tänkte att Axel skulle få handla för sin 5dollar sedel som han fick av farfarmor i födelsedagspresent. Men tyvärr så hittade vi ingenting idag, men iaf,
så fastnade Axel naturligtvis i bilgången å tittade på alla bilar , å alla verkade vara såååå bra enligt Axel. Själv ville jag gå vidare å titta på lite andra leksaker då jag tycker att han har ganska många bilar nu. Så jag sa till honom att komma å titta på lite andra saker, vilket han gjorde.
Å det är nu jag skulle ha haft med mig kameran å spelat in honom för det går inte med ord förklara hur kul han såg ut.
När vi går där å tittar på alla saker som finns så kommer vi in i gången med docker.
Då går Axel lite före mig å ställer sig mitt i gången , sträcker ut armarna i luften å börjar på att gråta å titta sig omkring på alla dockor och säger- bilar..... hahahaha......
Tänk att det kan bli en sådan chooooockupplevelse att titta på lite andra saker än bilar.
Axel är av den uppfattningen att man kan aldrig få för många bilar, själv fattar jag inte att det inte blir tråkigt att bara leka med bilar å tåg hela tiden.
Tom. när vi ska leka med playdoh degen så ska vi ha en lastbil med som han lastar upp degen på.
Nej nu börjar han på att bli trött så nu ska vi ut å gå den vanliga rundan så han får sova i vagnen.
Och jag får lyssna på min ljudbok å andas in lite frisk luft ahhhhh......


Fru Walterstad

6 kommentarer:

Jossan sa...

Hahaa, tänk om en tjej som läser min blogg sett detta!

Hon påstår att jag stänger in mina barn i könsroller och tvingar P att gå på hockey och leka med bilar och eftersom att L har så mycket rosa kläder kommer hon att bli en slampa då hon är 10år...

Hon menar att barn inte själv vet vad de gillar att leka med utan att det är vi föräldrar som tvingar dem att leka med enbart vissa saker...

Då kan jag även tillägga att tjejen i fråga INTE har egna barn, MEN hon läser till barnskötare och kan allt om vad genus handlar om...

Föräldraskap kan man tydligen bara läsa sig till...

Det du!
Haha

anna sa...

HAHAHAHAAHHAHA Men gud vad gulligt !! lillpluppen ! <3333333333333333333333333333333333333333333

kungen sa...

ja.ja..han är som far o farfar ,han kommer att gilla ljudet från en V-8, låt han välja själv,när han till åren kommer står där en själständig man,upplevelsen med dockor va inge å ha,det sköter ni flickor så bra..

Viktoria sa...

Hahahaha.....
Jossan jag skerv ett långt inlägg på din blogg, men man kan inte mera än skratta åt en del.

Anna du är inte så tokig du heller.

Kungen du är bäst.....å lillprinsen kommer säkerligen att gå i era fotspår. Vilket jag är glad för.
För eran livskvalite kan ju inte bli bättre.

jag har hört sa...

jag vet inte om det är en anekdot eller skröna,men det var en kvinna som förökte få sin man bli feminist ,det slutade att hon blev ogift.

Viktoria sa...

hahahaha....