torsdag 29 oktober 2009

Om det är fredag i morgon.......

Så är det torsdag i dag.
Å Axel å jag for en sväng å köpte en vinterjacka och ett höst set med jacka å byxa.
Jag tycker verkligen att jag fyndade. Och så kan han ha kläderna nästa år också.
Pontus har inte kommit hem än, han bara jobbar å jobbar......

Sedan gjorde jag en viktoria i dag igen, då jag skulle hämta våra gratis säckar som man ska lägga alla löv i ,å så kommer kommunen å hämtar alltsammans till en stooor kompost.
Så sa tjejjen i receptionen att jag skulle skriva namn å adress sedan var det bara att ta två packar.
Vilket jag gjorde , men de var väldans tunga när jag lyfte dem , men hon sa ju två så jag tog två.
När jag kommer hem så tänker jag att det måste vara fel ändå, så jag tittar lite närmare på säckarna, å då visar det sig att jag har tagit två packar som dom inte öppnat, å det är 10 packar i varje storpack. Så nu har jag 100pappers säckar istället för 10st..... ops......va tokigt det blev.
Men varför sa inte tjejen någonting till mig????? För hon måste ju ha sett hur jag hade svårt att öppna dörren med 100säckar. Så nu vet jag inte om jag måste gå tillbaka med dem eller om jag ska strunta i det , kan ju dela ut lite extra säckar till alla mina fina grannar.

Fru Walterstad

1 kommentar:

disco sa...

lol ja du får väl ta med lite säckar hem se.