tisdag 11 maj 2010

Tisdag.

I dag har Pontus varit hemma då han nog har åkt på samma som Axel hade förra veckan.
Men det passade ju bra eftersom jag skulle till doktorn idag, men knölen i fingret.
Å det gick bara bra där, doktorn trodde inte att det var triggerfingers jag hade, vilket den andra doktorn sa att det var, puh.....det ville jag verkligen inte ha.
Men den måste opereras bort å han kunde inte säga om det var en tumör eller cysta.
Det får vi veta när de har annalyserat den. Men precis som i Sverige så är det långa väntetider på sjukhusen här så minimum 12månader , vilket kanske är längre än i Sverige för en så liten operation. Dessutom så var sjukhuset jag var på idag så jääääävla slitet å smutsigt.
Jag råkade tappa en sak när jag var inne hos doktorn å den hamnade under skrivbordet å när jag böjde mig ner för att ta upp den så såg jag under bordet, där var det stooora tussar dam å en massa hår plus ett stort blodigt bandage yeck...... Men som tur är så har vi försäkringar så jag kan gå på en privatklinik, å bli opererad innom 1mån.
Men det får ju en att börja undra om det är så här vi vill att det ska bli i Sverige, att de rika ska få fin vård å de vanliga och fattiga får nöja sig med skiten.
Jag hoppas att det inte blir så iaf. För än så länge har vi otroligt bra vård i Sverige, det är bara det att vi inte vet om det själva, vi är hemmablind.


Fru Walterstad

Inga kommentarer: