onsdag 12 maj 2010

Fick just reda på...

Att våran försäkring inte täcker medicinen som jag behöver vid operationen å de skulle gå på ca 4000kr plus att annalysen lär väl gå på en del det med. (törs inte tänka på den)
Å eftersom det är 12mån minst i väntetid så går det nog fortare att göra det i Sverige, och def. billigare då det är gratis där.
Lyxiga Sverige, faaaaan vad jag längtar hem när det är så här.
Tänk ett reeeeent sjukhus , där man inte behöver trängas i en korridor med ett skynke runt om sängen, å inte en mm utanför sängen hänger det. Allt är gratis, å så får man mat dessutom även om den inte är den bästa så får man iaf mat där. Kuddar å täcken att sova i hmmmm.....
Å visst är det väntetider i Sverige med men inte på långa vägar så långa som här, sist jag opererade bort tumören på fingret för ca 2år sedan så fick jag vänta i 3veckor på den operationen.
Å då säger ni så här att - Jaaaa men då betalar man ju ingen skatt där....
Men så är det inte man betalar lika mycket skatt här som i Sverige å man får nada.
Eller visst får man saker här med, dom hämtar upp soperna 2ggr i veckan.
Men annars så kommer jag inte på någonting bättre.
Jag kommer aldrig att klaga på Sverige igen när jag kommer hem , för vi är såååå jävla bortskämmda, så vi borde skämmas.

Fru Walterstad

1 kommentar:

Emma sa...

Asch då, kanske är bäst att vänta. Nu är det ju inte lång tid kvar innan ni är hemma i Svea igen. Njut av tiden ni har kvar, för Sverige finns här för er när ni kommer hem! Kram

ps. har du sett den här bloggen och deras nyhet? http://himlamassatankar.blogspot.com/
=)