lördag 22 maj 2010

Mamma fyller år idag.

Grattis min älskade mamma.
Hoppas att du får en fantastisk dag.

Pappa berättade någonting så kul idag, om hur det var när han var liten å fyllde år eller när det var julafton, å jag blir så full i skratt när jag tänker på det.
Vi kom in på ämnet eftersom dom hade varit på Melkers 6års kalas, å nu satt han i bilen å väntade på mamma som var inne å handlade mat.
Så vi hade lite tid att prata på. Han berättade att han tyckte att Melker hade så mycket saker att man nästan inte kommer in i rummet hans, å att han inte får lära sig att uppskatta saker.
Å att det inte var bra att barnen får allt de vill ha utan att ens behöva längta eller vänta.
Men då sa jag att så är det ju för alla barn nuförtiden dom får ju saker hela tiden.

-Ja det är väl jag som är gammalmodig sa han då. För på min tid fick man näsdukar å sånt.
Ett år fick jag en sardinburk , å ett år en kokosnöt.
Hrmf......
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!! EN sardinburk hahahahaha........
Men ååå... vad kul han ska ha haft med den som barn.
Å nu fattar man ju vart låten Far jag kan inte få upp min kokosnöt..... Den låten måste ju vara ifrån 40-50-talet. Stackars barn fick kokosnötter i julklapp, vem vet det kanske var årets julklapp just då.
Å när vi pratade just då så höll jag med honom om att det inte var bra som det är nuförtiden.
Men efter att ha fått tänka igenom det hela så vette tusan.
Tänk att få en sardinburk....tänk....tänk.........
Vad skulle man säga om man fick det som 6åring?
Det kan ju inte ha varit allt för upphetsande iaf.

Så i detta fall var det nog inte bättre förr.

Fru Walterstad



Hahahaha... den är från 1950.

Inga kommentarer: