måndag 17 maj 2010

Omvänd psykologi????

Min make är inte alltid så lätt att förstå sig på. Som idag tex.
På mornana är ju jag så lättväckt å har därför bett min käre make att inte annvända sin mobil till väckarklocka eller byta signal så jag slipper vakna med förskräckelse av signalen , när det dessutom tar ca 5min för Pontus att stänga av den så hinner man ju bli hel vaken.
Men iaf i morse så hade han satt väckning igen på sin mobil vid kl 0600.
Å efter att ha fipplat på med datorn ett tag så fattade han tillslut att det var mobilen som lät.
Så då sa jag -godmorgon. och var klarvaken. Medans han själv somnade om igen på 0-tid.
Kl 0700 hade han fortfarande inte stigit upp så jag sa till honom att kl var 07, då säger han till mig att han vill sova, lite surt.
- Ja men det ville ju jag med????? Känns ju lite onödigt att han väcker mig kl 06 helt i onödan för att sedan sova vidare själv , men men.
Då blir han ju skitsur på mig.........hrmf....jahappppp.....å säger att han ska sova i ett annat sovrum????????
Den där ovända psykologin förstår jag mig inte på.
Även fast det var han som hade väckt mig 06, å sovit vidare själv, trots att jag bett honom att ändra på signalen, å trots att jag själv inte var sur på honom.
Så var han helt plötsligt helsur på mig.
Har jag missat någonting nu???????jag fattar ingenting......
Så efter att ha ryckt till sig sina kläder så fort han till jobbet.
Kvar hemma är jag å fattar inte vad som hände som ett ?.

Men jag älskar honom ändå , trots att jag säger å gör fel hela tiden.


Fru Walterstad

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Va skönt å höra att man inte är ensam om detta problem *fniss* fast min gube bättrade sig iom att Wille sov inne hos oss ett bra tag... för då skulle han ju även väcka honom & dee ville han ju inte ;)

Sköt om er!

disco sa...

haha underbart.
Ja ett problem lika stort som alla andra problem