fredag 14 maj 2010

Energi...

Känner att jag har fått tillbaka min energi igen. + en dubbelhaka som man lätt får när man är en soffpotatis. Min energi har nog gått åt till att leta hus å fundera å fundera. Men nu har jag tid för annat med är sååå skönt.
Nu vill jag bara komma iform igen å gå ner några kilon.
Varför är det så svårt att gå ner i vikt? Det handlar ju bara om 5kg , det låter ju så lite, eller hur?
Men mat är ju såååå gott. Har hållit på nu i 2år med dessa 5kg.
Nuförtiden så fastnar pennan både under brösten å baken hrmf...... är det så här det är att bli gammal?
När man var yngre så behövde man bara sluta äta i ett par dagar så hade man gått ner 5kg, men nu ska det ta år. Å varför är det svårare att inte äta nu motför för 20år sedan.
Ja frågorna är många men svaren få.
Kanske har man för mycket pengar så man handlar en massa onyttigt, förr hade man inte råd med det. Dessutom så hade man mera energi för att göra en massa kula saker.
Det är som dessa bilringar inte vill skiljas från min kropp.
Men när jag känner min dubbelhaka så har det gått för långt.
Nu säger jag inte att jag är fet för det är jag inte men om man kollar min BMI så är jag överviktig å jag vill inte få fettma.
Inte för att jag tycker att det är ful eller så , men min kropp mår såååå mycket bättre av att inte bära dessa 5kg för mycket. att hela tiden gå å släpa på 5liter mjölk extra om man tänker så, så är det ju inte så bra för kroppen.
Ja ja ja...dagen ilandsproblem.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: