måndag 25 januari 2010

mys söndag......

I går var det inte min dag.
Först på morgonen så ringde jag till sjukvårdsupplysningen å då sa de åt mig att åka in direkt till doktorn, så det gjorde jag men när jag hade backat ut ur garaget så tittade jag bara i backspegeln å såg ingenting, och jag hade helt glömt bort vårat främmmmande som hade parkerat längre ner på våran garageuppfart, så jag brassade rak in i deras bil, tjohoooo....vilken bra början på dagen.
Men det jag har lärt mig av detta är att man även måste titta i sidobackspeglana å att man aldrig får backa av gammal vana.
När jag sedan kom till vårdcentralen så var det 3,5timmars kö till doktorn, så det blev en bra bok å träsmak i baken. När jag sedan komme in å berättar att jag har haft urinvägsinfektion i 1vecka så ser hon chockat på mig å frågar om jag verkligne har gått i 1 vecka, och så säger hon att jag är galen som inte åkt in tidigare, och förstår inte hur jag har stått ut. Å så visar det sig att infektionen har vandrat upp till njurarna, men yjipppppiyej....... så förhoppningsvis så går min ryggvärk bort nu.
Jag trodde ju först att det var mensvärk å sedan ryggskott kunde aldrig tro att det skulle vara urinvägsinfektionen. Så nu är det penicillin som gäller i 10dagar.
Plus att jag blir tvungen att lämna in ett till urinprov idag för annalys så vi får veta exakt vilken bacill jag har fått.
När jag kommer hem så är Emma å Jon kvar å vi ringer till försäkringsbolagen å då visar det sig att vi har 1000dollar i självrisk på bilen vilket är över 7000kr just nu , men hallllelulja.........
Resten av dagen höll jag mig bara lugn, ville liksom inte äventyra mig någonting mera, hade fått nog av spänning för dagen kan man säga.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: