måndag 25 januari 2010

Att inte kunna förklara sig.

Jag hatar att inte kunna förklara vad jag vill, å jag hatar att inte fatta vad folk säger till mig.
Det är otroligt frustrerande å energikrävande att inte kunna prata på sitt eget språk.
Att prata med doktorer , sköterskor och försäkringsbolag över telefonen är rena mardrömen.
Först kan jag inte alla engelska ord på saker jag vill säga å när de sedan talar med en brytning på franska så blir förvirringen total.
Sedan när de inte förstår mig så säger de åt mig att vänta för jag ska få prata med någon anna , som aldrig kommer å tillslut lägger de på, MEN VA FAAAAAN!!!!!!
Då har man suttit jättelänge å väntat på ingenting å det är ju jättekul , för att inte tala om vad det kostar här att prata i mobiltelefonen.
Ja men säger ni då, be dem ringa upp dig så kostar det ingenting.
Men serru där har ni fel för i detta otroligt smarta land så får både mottagaren å den som ringer betala lika mycket, vilket betyder att på ett samtal så tjänar telefonbolagen två gånger om.
Detsamma gäller även sms, så är det någon som sms:a till mig så får jag betala för det.
Eller om det ringer en telefonförsäljare , ja då får jag också betala för det.

Nej nu ska jag ringa för tredje gången till vårdcentralen så att jag får medicinnummret på Axels medicin så jag sedan kan ringa till försäkringsbolaget en tredje gång å bli totalt förvirrad.

Fru Förvirrrrad

2 kommentarer:

anna sa...

nej jag skulle ringa idag men jag har så mkt just nu... plus att jag har försökt ringt dig typ tusen gånger ! men jag LOVAR att ringa imorn! Jag älskar dig <3

majsen sa...

halla dar

https://www.lnnte-dncl.gc.ca/insnum-regnum-eng

lagg till ditt nummer pa den har listan vilken ar ett do-not call list, och jag skulle aven kolla med er mobil operator och fraga varfor du far massa telefon forsaljare.