söndag 26 oktober 2008

söndag

Idag har det inte hänt mycket, ingenting alls faktiskt.
Så jag tänkte skriva om lite annat , som tex. vår andra granne , som bor snett mittemot oss.
Dom kommer ifrån syd Korea , och har en son som är en månad yngre än Axel.
Frun kallas för Än men heter någonting annat som inte går att uttala.
Iaf så är hon raka motstatsen till den andra grannfrun.
Än är vetirinär och hennes man är forskare på levande djur typ råttor och apor.
Han testar cansermediciner, så jag kan tänka mig att dom har det gått ställt.
Men dom är väldigt sparsamma med allt , hon pratar inte äns särskilt mycket.
Axel och jag blev iaf inbjuden dit för att leka, och när vi kom in så fanns det bara en soffa i hela vardagsrummet, EN SOFFA , ingenting annat , inga tavlor eller blommor ingar andra möbler.Undra vad dom gör på kvällarna i det rummet, typ ingenting.
Än säger iaf att när hon är ensam gillar hon att fundera, och tänka. Tänk vad olika man kan vara.
Men jag gillar Än , hon är som hon är men man behöver inte göra sig till för henne och tystnad är inget problem för oss när vi är tillsammans.

Sedan tänkte jag berätta om alla ekorrar det finns här, dom är överallt , dom är som skaterna hemma i Sverige, det går inte att lämna någonting ute för då är de där å rotar.
En morgon när jag vaknade och tittade ut genom fönstret så traskade det fyra ekorrar efter varandra på en eltråd, det är ganska kul att titta på dem , om jag fick välja ett djur jag skulle vara här i Kanade så får det bli en ekorre.
Är det någon som vet vad ekorrarna gör på vintern?
Sedan så finns det massor av tvättbjörnar, mycket söta.

Nej nu ska jag sluta ska försöka att sova lite nu, jag har sådan värk i kroppen idag.

Ha´re

Viktoria

Inga kommentarer: