måndag 27 oktober 2008

måndagkväll och pontus spelar som en galning


Idag har Axel och jag varit ute mest hela dagen, solen har lyst å det har varit underbart väder.
Pratat lite med grannfruarna, det är ganska kul , när vi står ute och fixar och pratar.
Idag kom frun mittemot och pratade lite först, åååå... hon tycker att Axel är sååå söt.
Hon är lite skränig och pratar väldigt högt, och har en tandställning som är enorm,
Men hon är lättsam och rolig, och hennes man är Italienare, hon berättade för mig idag varför dom inte hade några gemensamma barn , hon sa -Viktoria känner du någon man från italien?
-Nä det gör jag inte sa jag
- Deras mammor är inte kloka, dom ska styra allt , därför skaffade inte vi några barn tillsammans för i så fall hade jag nog mördat svärmor för länge sedan.
- höööööhhh...jahopp,,, visste inte vad jag skulle svara.
Hihihihi...Pontus hade sett några barn som var och hälsade på där häromdagen och dom hade lekt på framsidan huset , dvs, visat sina kön för folk. Vilka ideer barn kan få och undra vart dom för dem ifrån???
Anna och Pontus har varit och köpt ett playstation 3 och guitarr hero, men Anna gick och la sig för ett tag sedan och jag ligger i sängen å det låter som jag har ett helt rockband där nere.
ÅÅÅ... nu kom jag att tänka på en annan sak som Pontus var och köpte i veckan,
när han kom hem sa han nu har jag köpt en sak som jag alltid har önskat mig.
Och vad kan då det vara ???? en klocka? , en bil? eller vad?
- en vattenkylare, ( en sådan som finns på Ikea i sundsvall som har så härligt kallt vatten när man shoooopppppar)
En vattenkylare , hur kan man alltid ha önskat sig en sådan? Jag inser nu att jag inte känner min man så bra som jag borde för annars hade jag skaffat en åt honom för länge sedan.
Stackarn , tänk när han var barn och öppnade sina julklappar år efter år och ingen vattenkylare fick han. Ja ja ja ja .... alla är vi lite annorlunda.

ÅÅå... gud jag höll på att glömma fru perfekt, dom har nu införskaffat en häxa i människostorlek
som står utanför huset och rör i en gryta som även har en sensor som känner av när någon är i närheten och då pratar den läskigt , ser ganska värklig ut som en vaxdocka, det går även att gömma sig och prata i en mick, barnen kommer att bajsa på sig när dom kommer dit på fredag.

God natt

Hemmafru Viktoria

2 kommentarer:

Fam Wilhelm sa...

Hej på er..! Nu har vi också hittat hit.. Vad roligt att läsa att ni verkar trivas så bra där borta =) Anna, glöm inte bilderna som du har lovat =D // Jossan, Henke, Pontus och Lily

Viktoria sa...

Hej vad glad jag blir.
Ja vi trivs jättebra här.
Och jag läser din blogg varje dag, du är superbra på att skriva tycker jag.
ÅÅÅÅ... vad söööt lily är , som en liten docka.