fredag 24 oktober 2008

Fredagsmys.

Idag tänkte jag berätta lite om våra grannar, Anna å jag gick ut för att sopa uppfarten då våran närmsta granne kom ut och pratade lite , Å jag vill att ni ska veta att hon och hennes familj är perfekt på alla sätt å vis , hon har tre barn alla perfekta i håret och är klädda i dresser å när mamman säger - say hello to Viktoria , så säger barnen i kör hello viktoria. Barnen var iaf hemma på lunch vilket dom är varje dag och nu väntade dom på skjuts tillbaka till skolan. Hon har även pyntat för halloween på gården , det är halmbalar ,skelett , råttor, mm mm mm mm mm, och allt i perfekt ordning. Då berättade hon för mig att ifjol kom det ca150st barn och ringde på hennes dörr och att jag skulle köpa mycket godis så att det räcker. Det var då jag tänkte att jag måste pynta och köpa godis jag med så att vi inte var de ända som inte har halloween. Då sa hon till mig att hon måste gå in och sköta sitt jobb, jaha tänkte jag, hon jobbar hemmifrån. Men det visade sig att hon skulle gå ut på middag med sin man och måste därför börja på att göra sig iordning , du vet duscha
och piffa till sig, kl var 1400 då.
Då kände jag pressen komma, jag gick fort in hämtade väskan och halvsprang till Wal mart.
Stor handlade godis och pynt, sedan hem i rask takt, sedan var det bara att sätta igång att pynta.
Sedan städade jag och nu har jag duschat och rakat mig och känner mig helt slut som hemmafru.
Det är ingen dans på rosor detta heller.
Så nu är det bara dax att sätta igång med maten innan maken kommer hem.
Herre guuuud vad är det som händer håller jag på att bli en desperat hemmafru nu?

Trevlig helg

Fru Walterstad

1 kommentar:

majsen sa...

Japp, Hallowen det ar minsann mycket stort i denna delen av varlden, ni kommer att ha mycket skoj och ata mycket godis. Roligt att ni bor i barntatt omrade, det gor det lite roligare.

/ M i NY