onsdag 22 oktober 2008

nu har jag äntligen bestämt mig

Nu har vi ju bott i detta hus i några veckor, och det är ju inte som i sverige att när man flyttar
ur ett hus så städar man efter sig, nä´rå inte här inte, här får man städa efter dom som bodde här innan. Och flyttar man in i ett hus som är på 270kvm å en familj i från Kenya har bott i som
i vanliga fall har två hembiträden i Kenya , så får man väl inte räkna med att det är allt för välstädat.
I alla fall så har jag funderat på vad som är äckligast att ta reda på efter andra å jag har nu bestämt mig.
Man kan tro att det är att rensa bubbelpools avloppet på pubishår, slem mm mm mm, ungefär en apelsin stor, eller ta bort stoppet i toaletten dvs. bajs. Men nääää det är det inte, då funderar ni på vad kan äckligare än det??????
Jo idag när jag skurade golvet för hand i köket så hade jag ju tid att tänka för det var riktigt skitigt
så det tog lite tid, Axel hjälpte mig att städa skåpen han plockade ut å jag ställde in , vissa skåp tyckte han att jag fuskade med så då plockade han ut igen, (han är en otrolig pedant)
Men iaf när jag kom till spisen så kom det till mig igen , hur jääääävla äckligt det är med stekfett
Det lucktar inte tårta å det fastnar över allt , det är geggigt å vidrigt, dessutom fastnar allt i det.
För några veckor sedan så gjorde jag ren spisfläckten som aldrig kan ha blivit rengjord eftersom skyddaplasten satt kvar , å det var såååå mycket fett att det droppade om den när jag tog loss filtret, det var en riktigt läskig upplevelse.
Men nu hade jag kommit till spisen iaf , å jag var rädd för vad som kunde dölja sig bakom den, med tanke på hur fläkten var.
Ett tag tänkte jag skita i att dra fram den å bara förtränga hur äckligt det skulle vara där.
Sedan tänkte jag att jag kanske ska vänta tills någon kommer hem så att jag inte är ensam , ifall någonting skulle hända, vad vet jag inte , men ändå.
Men tillslut tog jag mod till mig å drog fram den , men det var inte så farligt , det var div. oidentifierbara små saker å en lite större ,kanske en torkad köttbit , vad vet jag.

Såååå första platsen för det äckligaste som finns är STEKFETT.

Nu kommer Anna panna hem snart så , nu är det bara att återgå till husfru sysslorna dvs.
laga middag

Tjoflöjt

Viktoria

1 kommentar:

Prillan sa...

Hej, va kul å få följa dina dagar i Montreal via denna bloggen!

Jag kommer bli en flitig läsare :)

Synd att du missar Diser weekend nästa helg hos Anna i Västerås, men vi ska tänka på dig!

Ha det bra, Kram Pernilla

www.prillans.blogg.se